خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

۲۶ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام

این چند هفته قصد دارم به مرور مطالب گذشته بپردازم ، یعنی اینکه مجددا بازنشرش خواهم داد (البته اگر نکته ای به نظرم برسددر ذیل همان مطلب اضافه خواهم کرد) لذا از دوستان خواهشمند است نظرات خودشون را دریغ نفرمایند.

پ.ن : قرار است مطالب "رمزدار" بعد از آرشیو شدن رمزشان برداشته شود اما اگر احیانا مطلبی رمزدار ماند شک نکنید که رمزش همان 1235 می باشد.

پ.ن 2: "باشد تا رستگار شویم"

" لطفا بر روی عناوین کلیک نمایید"

نکته

عنوان

ارزش

نکته

عنوان

ارزش

150

مرور می کنیم2

✔✔✔

175

تنها مسیر

✔✔✔

151

اول-وسط-آخر

176

محرم

152

برفـــ دونــه

177

دلهای سیاه

153

قرار شد دو نفر با هم به ...

178

کوفیان

154

تفاوت "احد" و "واحد"

179

إرفع رأسکَ یا حرّ

✔✔✔

155

خواستم گریه کنم ...

180

حلالمان کنید

156

 فصل اول "عاشورا"

181

سخت...

157

کلید حل مشکلات

✔✔

182

آمرزنده ی گناهان

✔✔

158

دعای عرفه

183

sweet

✔✔

159

 از عرفه ی امام حسین(ع(

184

 زیارت امام حسین در حرم امیر المومنین

160

فرض محال

185

نگرانم

161

سوییت اعدام

✔✔

186

خسته ی تنها

✔✔✔

162

یه خبر خوب...

✔✔✔

187

لذت سربازی

163

عید غدیر مبارک

188

باور...

164

 انقلاب فاطمی

✔✔✔

189

مقام حرّ

165

حیاط خلوت دل

✔✔

190

رسم نامردا

166

مورد داشتیم

✔✔✔

191

چه کسی ما را برای نماز شب بیدار می کند؟

✔✔

167

خودت باش

✔✔

192

عزاداری اشتباه

✔✔

168

شهدا و معنویت

193

خدایا ما را بپوشان

✔✔✔

169

معرفت دین

194

"شامی"

170

تعهد یا توقع

✔✔✔

195

همنشینی با اهل آتش

171

یاد تو آرامشان می‏کند

196

دروازه های گناه

172

لق لقه-دغدغه-زخم-درد

✔✔✔

197

توبه کن!

173

فلسفه یا حکمت؟؟؟

198

برنامه

✔✔

174

چه کسی ظرف ها را خواهد شست؟

✔✔

199

آیین همسرداری اسلامی

✔✔✔

 

۲  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۰۷:۱۱
صابر

سلام

توضیحات ضروری :

1- خواهشمند است متن را با دقت بخوانید (همرا با تمامی لینک ها ، عکسها ، فیلم ها و...) حدودا یه ربعی از وقتتان را خواهد گرفت اما به نظر حقیر دانستن این مطالب [و یا مرور] خیلی خیلی مهم است.

2- اهل بیان این نوع حرف ها نیستم و زیاد بلد هم نیستم اما ضرورت بحث باعث شد این موضوع را مطرح کنم ان شالله دوستان خودشان پیگیر باشند.

3- خواهشمند است برای درک بهتر مطالب رجوع شود به "تفاوت نیاز و خواسته"

4- با توجه به متن فوق ،شاید شما بفرمایید که مشکل از " نیاز" نیست مشکل از "خواسته" هست ، و من با چشمانی که از خوشحالی برق می زند بگویم: "خدا خیرت بده ... بحث سر همین است با یک سری رابطه ی ساده می توان گفت که عاطفه و احساسات هر فردی نحوه ی ارضای نیازش را مشخص می کند و به خاطر همین است که "نیمرو"ی مادر [همسر] از هزار تا غذا در بهترین رستوران های جهان خوشمزه تر می باشد.)

دلیل اصلی بیان موضوع :

دلیل 1- در سال 1390 در یک جلسه ی خصوصی خدمت یکی از اساتید دانشگاه بودیم که ایشان فرمودند حدود هفتاد درصد طلاق ها به خاطر مشکلات "جنسی و عاطفی" است ...

دلیل 2- ابتدا "دلیل 1" را باور نکردم اما مدتی پیش که به یکی از دوستان قدیم برخورد کرده و متوجه شدم در حال جدا شدن از همسرش است دلیل را سوال و جواب ها خیلی خیلی تکراری بودند :

 "درکم نمی کند"- "همش به فکر خودشه"- "من را نمی فهمد"- "ما دو نفر از دو سیاره ی متفاوت هستیم" و... .

این رفیق ما هم خوشتیپ- هم نسبتا پولدار و هم خوش برخورد هست و اما چرا نتوانسته با همسرش رابطه ای پایدار برقرار کند جای سوال دارد؟؟؟

دلیل 3- ترم های آخر دانشگاه [دوره ی لیسانس] بود و ما مانده بودیم و دو واحد معارف جامانده (دنبال استادی می گشتیم که حضور و غیاب زیاد برایش مهم نباشد و دست نمره دادنش خوب!) از قضای روزگار با جناب آقای حجه الاسلام دکتر صادقیان این درس را گرفتیم .کلاس که شروع می شد استاد بیست دقیقه درس می گفتند و بعدش درباره ی مسایل جوانان بحث می کردند یکی از مسایلی که ایشان به آن پرداختند بحث مدیریت رابطه ی جنسی و همچنین نیازهای عاطفی جنس مخالف بود و این شد که ما اکثر جلسات این درس را با کمال میل شرکت کردیم.

دلیل 4- شاید بعضی از دوستان بگویند که این نکات را می توان در دوره ی نامزدی و یا عقد (در یزد چیزی به عنوان دوره ی نامزدی نداریم و کلاً سه دوره ی خواستگاری؛ عقد و عروسی داریم) یاد می گیریم. جواب این گروه از دوستان هم خیلی ساده است "پیشگیری ، بهتر از درمان است"

یعنی اگر شما مطالعه کرده باشی و این ها را فهمیده باشی وقتی در جلسات خواستگاری صحبت می کنی می توانی 20 الی 30 درصد بیشتر نسبت به قبل طرف  مقابلت را بشناسی و این یعنی 20 الی 30 درصد انتخاب درست تر. ( البته دانستن این موضوع در ابتدا کمک می کنه شما خودت را بهتر بشناسی و بعد طرف مقابلت را ... )

دلیل 5- جمعه ساعت دو بعد ازظهر مراسم تجلیل از خادمان "هیئت رایه الهدی یزد" بود و ضمن تقدیر از خادمین و خانواده ی آنها ، اقدام به اعطای لوح تقدیر و چند کتاب نمودند که یکی از کتاب ها با عنوان " ...." به نوشته ی "..." ... و این بود ( در ادامه قسمت هایی از این کتاب را مشاهده خواهید کرد)

بیان مسئله 1: انواع نیاز

یه مرد یا یه زن چهار نوع نیاز دارد:

1- نیاز مالی

2- نیاز جسمی (نیازی است فیزیولوژی مثل آب ، غذا ، پوشاک و ... )

3- نیاز جنسی (این نیاز ترکیبی از نیاز جسمی و عاطفی هست اما هیچ کدام از آنها هم نیست )

4- نیاز عاطفی ( نیازی ماورایی که اگر به خوبی [درست] ارضا بشود کلیه نیازهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر به خوبی[نادرست] ارضا نشود تمام نیازهای ارضا شده را بی تاثیر می کند)

شاید اگه خواسته باشیم یه نمودار رسم کنیم می شود نمودار زیر :

اگه شما خوب به شکل نگاه کنید متوجه می شوید که هسته ی اصلی " نیاز عاطفی" هست

نیاز عاطفی یه نیاز متفاوت از دیگر نیازهاست (مفهوم نیاز عاطفی در اینجا مستقیما به خانواده که شامل زن و شوهر و فرزندان است اشاره دارد) که خداوند در انسان قرار داده است و با ازدواج کردن به گفته خود خدا این نیاز بیشتر هم می شود "موده و رحمه" ...

اگه باور نداری به این سوال ها جواب بده :

سوال 1: یه پسر [یا دختر] که نیاز های مادی ، جسمی و حتی جنسی خود را تامین می کند چه نیازی به ازدواج دارد؟؟؟ (به قول معروف آبِ ت کم بود نونِ ت کم بود که رفتی ازدواج کردی؟؟؟)

سوال 2: چرا رابطه ی دوستی بین دختر و پسر این همه طرفدار داره؟ (طرف که نیازهای مادی و جسمی را تامین کرده و نیاز جنسی را هم می تواند با بهترین [بدترین] زنان خلیجی و تایلندی و اوکراینی و... تامین کند پس دنبال دردسر می گردد که برود با یه دختر رابطه ی پنهان داشته باشد؟)

سوال 3: شما می دانید که آمار خودکشی در بین قشر مرفه بالاتر است(با توجه به جمعیت اندک) حالا من یه سوال ساده از جوانی که خودکشی کرده دارم : آقای خوشتیپِ پولدارِ محترم، تو که همه ی نیازهایت تامین بوده پس چه مرگت بوده که رفتی خود کشی کردی؟

پاسخ [از دیدگاه حقیر] : آقایان ، خانم ها، پسرها و دخترها ؛ همه و همه در پی "نیاز عاطفی" هستند و سعی دارند این نیاز را ارضا کنند حالا بعضی ها با روش درستِ بلند مدت و بعضی ها با روش غیر درستِ کوتاه مدت. (چند دقیقه روی جمله ی قبلی فکر کنید خواهشا )

توصیه :

1- آقا پسر[دخترخانم] عزیز که زیبایی یه دخترِ پولدار[پسرِ پولدار] چشم تو را کور کرده بعد ازدواج حتی اگه این دخترخانم[آقا پسر] تمام نیازهای مادی-جسمی و حتی جنسی تو را تامین کند اما نتوانی از لحاظ عاطفی با هم ارتباط برقرار کنید اونوقت هست که یا افسرده می شوی (بهترین حالت) و یا با خیانت همسرت تمام احساساتت لگدکوب می شود و آنوقت حاضری بمیری (یعنی تمام نیازهای مادی- جسمی جنسی را فدا کنی) اما این خیانت را باور نکنی!!! ( البته این حرف توجیه خیانت نیست بلکه ریشه شناسی خیانت هست.)

 

بیان مسئله 2 :نحوه های ارضا شدن در یک رابطه ی " جنسی-عاطفی"

1- از طریق رابطه ی جنسی-عاطفی آشکار (حال می خواهد "مجاز" باشد مثل رابطه ی زن و شوهری و یا می خواهد "غیر مجاز" مثل رابطه ی دوستی)

2- از طریق رابطه ی جنسی-عاطفی پنهان ( س-ک-س پنهان )

نکته 1- هدف بیان رابطه ی درست است  اما استفاده ی صحیح و یا اشتباه از آن مد نظر نیست.

نکته 2- دلیل بکار بردن عبارت "س-ک-س پنهان" نشان دادن خطرناکی و قبح این عمل است.

توضیحات:

شاید همسر شما با شخص خاصی دیگری رابطه ی مخفی نداشته باشد اما ممکن است به دلیل ارضا نشدن ( اکثرا عاطفی) اقدام به س-ک-س پنهان نماید. البته این نوع ارضا شدن ( س-ک-س پنهان) به صورت ناخودآگاه و گاهی اوقات ناخواسته در بین جوانان مذهبی ما هم گسترش یافته است.

جلب توجه کردن، خود را نشان دیدن ، مورد تعریف و تمجید دیگران قرار گرفتن، حس دوست داشتن و اینکه دوستت بدارند  و... همه و همه ی اینها نیاز هستند و باید بوسیله ی صحیحی برطرف بشوند و این نیازها را اگر جای دیگری بوسیله ی اشخاص دیگری برطرف نمودی نباید از همسرت انتظار داشته باشی که بتواند نیازهای تو را برطرف کند .

مثال 1- شما اگر گرسنه باشی و بروی بیرون (رستوران، ساندویچی و..) غذا بخوری و خودت را سیر کنی وقتی به خانه می روی اگر مادرت[همسرت] بهترین غذای دنیا را جلوی رویت نگذارد نمی توانی بخوری.... می فهمی یعنی چی؟؟؟؟ شاید دوست داشته باشه بخوری و غذا هم خیلی لذیذ باشد اما شما خودت را سیر کرده ای؟؟؟ تقصیر از غذای مادر[همسر] نیست ، تقصیر از خودِ بی شعورت هست که رفته ای و ...

غذا، هدیه و.. مهم نیست ، مهم عشق نهفته در آن است

مثال 2- از صبح تا ساعت 3 بعداز ظهر با همکارانت[آقا و خانم] صحبت کرده ای ، گفتید و خندیده اید ، وارد خانه که می شوی هر چقدر هم همسرت سعی کند با تو ارتباط کلامی برقرار کند امکان پذیر نیست[دلیلش هم خیل واضح است هر فردی ظرفیت خاص خودش را دارد مثلا ممکن هست ظرفیت شما 100000 کلمه باشد اما وقتی سرکار با همکاران و مشتریانت 150000 کلمه صحبت کردی معلومه که نه تنها حوصله ی حرف زدن را نداری بلکه به اندازه ی 50000 کلمه ی اضافه ای هم که صحبت کرده ای ، خسته ای و...

نتیجه ی مهم 1- با همسرت حرف بزن "لینک" این کلمات پرارزش(البته به نظر ماها کم ارزش) موجب ارضای نیازهای عاطفی، روانی و حسی همسرت می شود و همچنین به ایجاد یه رابطه ی عمیق کمک می کند(برادرِ[خواهرِ] مومنِ من ، همسرت با خواهرت[برادرت] و مادرت [پدرت] فرق می کند در نتیجه جنس محبتی هم که نیاز دارد هم فرق می کند، شما از مادر و خواهرت [پدر و برادرت] به خاطر کمک و کارهایی که برایت انجام می دهی تشکر می کنی و نیازی به ابراز علاقه های شدید دیگری نیست اما ابزار علاقه به همسرت ازتشکر کردن مهم تر است می میری اگه به همسرت به جای اینکه بگی : "دستت درد نکنه ، ممنون از لطفت" ؛ بگویی : " دوست دارم عزیزم تو با همین کارات من را عاشق و دیونه ی خودت کردی". حالا وجداناً قضاوت با خودتون تاثیر کدام حرف در همسرتون بیشتر هست؟؟؟؟ )

نتیجه ی مهم 2-  با زن[ مرد] نا محرم زیاد حرف نزن زیرا تو می توانی جملات محدودی در یک روز بیان کنی ؛ سهم همسرت را با زنان[مردان] نامحرم و خدای ناکرده با زنان[مردان] "..." به مشارکت نگذار (این کلمات حق همسرت هست ، می فهمی؟؟؟؟ حق الناسه...) و اگر این کار را کردی بدان که با شیطان شریک شده ای  و چه بد شریکی است شیطان. (شیطان تا تمام دینت را ازت نگیرد رهایت نمی کند.)


بیان مسئله 3- مشکل سخت افزاری ، مشکل نرم افزاری

3-1- مشکل سخت افزاری

شما وقتی مریض [زانو درد، کمر درد، سردرد و...] می شوی چیکار می کنی ؟؟؟

در رابطه ی جنسی هم ممکن هست به مشکل برخورد کنی ، این که خجالت نداره بلند شو برو دکتر متخصص و مشکلت را حل کن نه اینکه خجالت بکشی و نتونی یه رابطه ی موفق و درست جنسی داشته باشی و یا بدتر اینکه خودت خواسته باشی به روش های غیر علمی مشکلت را حل کنی و بعد هم مشکلات بعدش ...

مثال : آموزش سربازی که بودیم (نیروی انتظامی) مربی " مواد مخدر "  ضمن بیان خاطره ای از همه ی ما خواست که دررابطه با مشکلات جنسی اقدام به خود درمانی نکنیم و مشکلات را با پزشک متخصص درمیان بگذاریم.(ایشان تاکید می کرد که روی تبلیغات ماهواره هم حساب باز نکنیم)


خاطره ی مربی "مواد مخدر" (خلاصه و بدون بیان جزییات):

یه دختر پسر دانشجو(غیر یزدی) که نامزد هم بودند در یزد زندگی می کردند(خانه ی استیجاری)  از لحاظ مالی هم مشکلی نداشتند اما از لحاظ جنسی مشکل داشتند و ... کار به جایی می کشد که دختر خانوم برای داشتن یه رابطه ی بلند مدت پیشنهاد استفاده از یه قرص [به توصیه ی یکی از دوستان] را می دهد و آقا پسر برای اینکه بتواند مشکل را حل کند قبول می کند و لیلی و مجنون داستان قرص را می خورند و القصه می تواند اولین رابطه ی جنسی "موفق" و "کامل" با نامزدش را تجربه کند و هم دختر از این رابطه راضی و هم این پسر ....[قبلا این رابطه ی جنسی داشتند اما به دلیل مشکل آقا پسره کوتاه و ناموفق بوده است] و دومین رابطه ی موفق و کامل و سومین رابطه ی موفق و کامل و...

توجه : رابطه ی جنسیِ"موفق" و "کامل " تعریف دارد بروید بخوانید ....

سوال : شاید شما بپرسید : "این که خیلی خوبه... مشکل از کجاست؟"  و یا بفرمایید :"هدف رفع مشکل این دو نفر بوده که حل شده است خدا راشکر"

نکته ضروری : شما فرض کنید لذت یک رابطه ی جنسی موفق 200 واحد باشد و لذت نعشگی و خماری حاصل از مصرف شیشه 400 واحد . حالا با این فرضیه خاطره ی فوق را تحلیل می کنیم ( البته مربیِ محترم اعداد دقیق را بیان کردند که متاسفانه فراموش کردم)

پاسخ (با توجه به نکته ی ضروری) : اون قرصی که دختر خانم به آقا پسره داده و خودش هم خورده بود نوعی شیشه بوده است تا دیروز این دونفر با رابطه ی ناقصی که داشتند حدود 50 واحد لذت می بردند و امروز با لطف استفاده از این قرص موفق شده اند 200 واحد لذت از رابطه جنسی خود به اضافه ی 400 واحد لذت قرص (200+400=600)

این بدان معناست که زوجی که تا دیروز 50 واحد لذت می بردند حالا 600 واحد لذت می برند یعنی 12 برابر بیشتر(12000 درصد بیشتر) اون هم فقط با یک قرص ده هزار تومانی؛ مشکل هم از همین جا شروع میشه یعنی اگر این زوج مشکلات جسمی خود را بعدا به روش علمی برطرف کنند و بتوانند یک رابطه ی جنسی "موفق و کامل" داشته باشند حداکثر 200 واحد لذت می برند یعنی یک سوم رابطه با استفاده از قرص ، اگر هم فقط قرص مصرف کنند حداکثر 400 واحد لذت می برند یعنی دو سوم مصرف همراه با رابطه ی جنسی؛ انسان هم یک موجود تکامل خواه و...

نتیجه : شما بعد از حدود دوماه یک زوج معتاد به شیشه دارید که یکی از آنها تزریقی و دیگری هم بستری بیمارستان و... ؛ به خاطر اینکه به نصیحت یکی از دوستان و بدون مشورت با پزشک متخصص اقدام به خود درمانی کردند(البته باز هم تاکید می کنم خاطره ی استاد خیلی کامل تر و البته تلخ تر از این هست ...)

توجه : در یزد یه مرکزی در بیمارستانی هست به نام سکسوتراپی که به صورت تخصصی این مشکلات را مرتفع می کند.

   توجه توجه : شما اگه مشکلات سخت افزاری را حل کردی اما نتونستی مشکلات نرم افزاری را حل کنی ؛ همسرت احساس "برده ی جنسی بودن" بهش دست می دهد.

3-2- مشکلات نرم افزاری

برادرِ مومنِ من [خواهر مومن] یاد گرفتن نحوه ی برخورد با همسرت از الزامات زندگی است. جنس این رابطه با دیگر رابطه ها متفاوت تر است و باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشی . نه اینکه این مهارت را در مسیر اشتباه و خدایی ناکرده برای اغفال دیگران استفاده کنی بلکه برای این هست که در زندگی خودت استفاده کنی و بتوانی یک خانواده ی سالم و پویا (اصلی ترین رکن جامعه ی اسلامی) داشته باشی. برای زندگی خودت دو تا کتاب بخون، به کلاسهای مربوط برو ، از اساتید و متخصصین سوال کن و ...

اعتراف:

من بدین وسیله اعلام می کنم بعضی از نکات را اصلا یاد نگرفته بودم و یا  اشتباه فهمیده بودم (فاجعه) و به همین دلیل چند مثال برای نمونه می آورم.

مثال 1-(قبلا اصلا بلد نبودم )

 

نامه ی حضرت امام(ره) به همسر مکرمه شان

مثال 2-(اشتباه یاد گرفته بودم)

 

 قبلا فکر می کردم باید پول را بدهی به همسر و بگویی برو خوش باش!!!

مثال 3: (بلد بودم اما نمی دونستم چقدر مهم هست)

30 ثانیه وقت نیاز داره جوراب را بذار داخل سبد ، لباس هم جالباسی ...

مثال 4:( نمی دانستم)

مثلا شما برای هدیه برید یه مغازه بگید آقا می خوام لاک و ماتیک و... بخرم(خنده داره اما مجبوریم دیگه!!!)


مثال 5: (تا حالا بهش فکر نکرده بودم)

شوخی هم حد و اندازه داره آقااااا

***

پ.ن : "نیاز عاطفی" یه نیاز ماورایی هست و اگه دقت کردین خدا و پیغمبر به جوانی که نمی تواند ازدواج کند "تقوا" را توصیه می کنند که جنس تقوا هم ماورایی هست ...

پ.ن 2: "نیاز جنسی" همون طور که گفته شد ترکیبی از نیاز عاطفی و جسمی می باشد اما نکته ی بسیار مهم این است که اگر شما رابطه ی عاطفی را ازش حذف کنید چیزی تحت عنوان "برده ی جنسی" شکل می گیرد .

پ.ن 3: با توجه به نکته ی بالا می توان یک نتیجه ی مهم و اساسی گرفت آنهایی که دنبال رابطه ی نامشروع (دوست پسر-دوست دختر) می روند یه جورایی چاشنی عاطفه را همراه ارضای نیاز جنسی دارند و این موجب لذیذ شدن غذا می شود

پ.ن 4: روی صحبتم با بعضی از دخترها [و پسرها]یی  هست که کاسه ی گدایی محبتشون را در خونه ی هر نامردی می برند : خواهر [و برادر] عزیزم شما نه زیاد خوشگلی و نه زیاد در عشق بازی حرفه ای ، دلیل انتخاب تو همان نجابت و پاکی تو هست و گرنه یه دختر هرزه ی بلوند هم از تو خوشگل تره و هم حرفه ای تر... اون چیزی که اون دختر هرزه نمی تونه ارضا کنه "نیاز عاطفی" هست .

پ.ن 5: ما یزدیها یه مثال داریم که می گوید " اگر هوس است ، یکبار بس است"

یعنی اگر " نیاز جنسی" فقط از جنس "نیاز جسمی " باشد باید به راحتی ارضا شود مثل گرسنگی که با غذا خوردن ارضا می شود اما اگر "نیاز عاطفی" را درگیر "نیاز جنسی" کنیم ارضا کردنش سخت می شود زیرا همه چیز را می شود با مادیات خرید الا عاطفه و احساس ...

پ.ن 6: بحث محرم و نامحرمی در فضای مجازی را نیز می توان در همین حیطه جا داد و راجبش بحث کرد.

پ .ن 7: شاید وسیله ی امتحان شما همسرتان باشد این دلیل نمی شود که خودتان را کنار بکشید . مثلا اگر همسرتان شما را کتک می زند دلیل ندارد شما هم بایستید و کتک بخورید و بعد بگویید خدایا این تقدیر من است و من بوسیله ی همسرم امتحان شده ام ... هرگز ....  هرگز .... شما باید در یک دوره ی زمانی بلند مدت همراه باصبر و محبت و همچنین یادگیری تکنیک های زندگی اقدام به مرتفع کردن این مشکل نمایید( مثلا اگر شما روزی 5 بار از همسرتون کتک می خوردید باید طوری زندگی کنید که بعد از 5 سال، سالی پنج بار کتک بخورید!!!!! J )

پ.ن 8: یک دعا برای تمام جوانان مومن " لینک"

پ.ن 9 : بخوانید : "داماد علوی-عروس فاطمی"

پ.ن 10: تکمیل خواهد شد ...

۱۲  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۸
صابر

برنامه اگر برنامه باشد هم زندگی را تامین می کند هم بندگی

هم دنیـا را تامین می کند هم آخـرت

لطفا روی عکس کلیک نمایید


۷  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۳
صابر

یعقوب! گریه کن که شفایت نمی دهد

پیراهنی که بوی زلیخا گرفته است ...

"محسن عابدی جزی"


پ.ن : رجوع شود به  "الهجران عقوبة العشق..."


بعدا نوشتم : (1393/09/17)

توبه عملی است یکباره اما متداوم

یعنی یه بار توبه کن برای همیشه!

۶  نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۹
صابر

بعضی از کارها گناه نیستند

اما دروازه هــای گنــاه هستند ...!

 

مـگه مـن چیــکار می خـوام بـکـنـم

فقط دورهمی نشستیم ، همین ...

با تشکر از " سید حسین"

۵  نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۳
صابر

" اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ

وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ

أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ "

***

خدا نکند ما هم جزو اصحاب آتش ( قابیل ، شمر ، ابن ملجم و ... ) باشیم

که همنیشنی در جهنم با این افراد خود غذابی بزرگ است.

***

اگه می خوای اون دنیا با اهل آتش همنشین نشوی

این دنیا مواظب همنشین هایت باش

۶  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۴۲
صابر

سلام

گاهی باید مواظب خودمان باشیم

شاید به "شامی" یک "شامی" شویم!

"باشد تا رستگار شویم"

۵  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۷
صابر

...هُنَّ لِباسٌ لَکُم وَ اَنتِم لِباسٌ لَهُنَّ..."

 آنها ( همسرانتان) لباس شما هستند و شما لباس آنهایید(بقره/187)

و حالا یه دعای بسیار زیبا برای همه ی جوانان

"...اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَانٍ..."

 

پ.ن : با تشکر از "بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم"

پ.ن 2: به مطلب "همسر آینده ی من .." مراجعه شود.

۵  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۷
صابر

سلام

حدودا ده دقیقه ای از نماز صبح روز عاشورا گذشته بود که یکی از در های اصلی حرم امام حسین (ع) به روی هیئت های عزاداری (به عربی موکب) باز شد ( از روز قبل از تاسوعا اقدامات لازم انجام گرفته شده بود  کل حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس و همچنین بین الحرمین با موکت های قرمز که زیر آن نیز پلاستیک ضخیم در نظر گرفته شده بود  و درزهایش را با چسب پنج سانتی گرفته شده بود پهن کردند، البته در ورودی و خروجی های حرم خاک ریخته بودند و در جایی که هیئت ها در داخل حرمین حرکت می کردند تا بالای ستون ها هم پلاستیک کشیده و شب عاشورا روی آن را با پارچه ای سفید پوشاندند.)

 

موکب ها از یکی ورودی های حرم امام حسین (ع) وارد می شدند و از دو خروجی حرم که به بین الحرمین راه داشت خارج ، سپس در بین الحرمین به عزاداری پرداخته و بعد به حرم حضرت ابوالفضل می رفتند و در آخر از حرم ها خارج و عزاداری هر موکبی پایان می یافت.

سوالی که برای من پیش آمد : " با این همه عزادار(قمه زن و... ) ، داعش در این مملکت چه غلطی دارد می کند؟؟؟؟؟؟ "

پ.ن : من شخصا قمه زدن را قبول ندارم ، مرجع تقلیدم (حضرت آقا) هم قبول نداره ، بررسی مقدماتی کردم دیدم آقای سیستانی هم منع کرده ، حالا چرا این همه آدم (از صبح عاشورا تا هر عاشورا) قمه می زنند نمی دانم.

پ.ن 2: حضرت آیت الله سیستانی با صدور پیامی بیان داشت: "ثواب حضور در جبهه های نبرد علیه داعش از حضور در هیأتهای حسینی بیشتر است." لینک خبر

پ.ن 3: از تمام کشورهای شیعه در عزاداری و قمه زنی بودند ( ایران ، عراق، پاکستان، هند و.. از ابرکوه یزد هم چند نفر با ما آمده بودند و قمه هم زدند)

پ.ن 4: اگر قراره در خون خود غوطه ور شویم چه بهتر که در راه دفاع از اسلام و برای مبارزه با انحراف شهید و در خون خود غرق شویم.

۹  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۳:۲۴
صابر

سلام

مورد داشتیم شیطان طرف را برای نماز شب بیدار می کرده ...

 

پ.ن : آدم نباید به هیچ کدام یک از کارهای به اصطلاح خوبش غرّه شود.

پ.ن 2: به مطلب " دعای کمیل یا جومونگ؟ " مراجعه شود.

بعدا نوشتم : (1393/09/17)

وای به روزی که فکر کنیم داریم درست می رویم اما ...

۸  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۳ ، ۰۵:۲۶
صابر

...رسم نامردا همینه 
سربابام رو زمینه 
عمّه چادرى سرم کن 
بابا گوشامو نبینه...

پ.ن :  روز یازدهم در حرم امام حسین (ع) اهل دلی روبروی ضریح مقدس این شعر را خواند و ما چقدر گریه کردیم

پ.ن 2: هنوز داستان به نیزه و سرهای آن نرسیده است...

۷  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۵
صابر

سلام

پیغام های "حلالیت " را با الهام از جناب حر  برای دوستان و آشنایان ارسال نمودم.

دقیقا ظهر عاشورا آقا سید یعقوبی با روضه ی حر شروع کرد.

وچند نکته مهم درباره ی حر را یادآوری نمودند که هر کدوم یک روضه ی مفصل بود

از اینکه ادب حر نسبت به حضرت زهرا( س) موجب رستگاریش شد ( به قول آقا سید حضرت زهرا( س) حر را خریدند)

و اینکه امام حسین ( ع) خودشان شخصا بر بالای سر حر حاضر و او را در دامان خودشان گرفتند و بر پیشانی حر دستمال بستند( نقطه عطف روضه اینجا بود و بماند که بر ما چه گذشت...)

کاش ما هم با این همه گناه بتوانیم شامل دعای حضرت زهرا ( س) بشویم و از امام زمانمان  " ارفع راسک" بشنویم.

 

۲  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۲۱:۴۴
صابر

سلام

امشب شب دومی هست که کربلا هستیم

هنوز این لطف بی نهایت را باور نکرده ام ...

 

۷  نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۲۳:۱۷
صابر

سلام

در حرم امام حسین(ع) بودیم - شب عاشورا-

هر کسی به زبان خودش برای ارباب روضه می خواند

تا اینکه یکی از بزرگان به روی منبر رفت و بعد از سخنرانی- به زبان عربی بود و زیاد متوجه نمی شدم- اما در آخر همه رو به حرم ارباب ایستادیم و همه با هم فریاد زدیم :

" لبیک یا حسین( ع) "

 

پ ن : چه لذتی بیشتر از اینکه در حرم ارباب با " لبیک یا حسین(ع) " اعلام بیعت نمایند.

 

۲  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۲۱:۵۸
صابر

... آن حضرت هنگامى که تنها شد و یک تنه با دشمن نبرد مى کرد،

به یاد یاران شهید خود مى افتاد

و گاهى به سوى آنان نظرى مى افکند

و آنان را یارى مى طلبید

و مى فرمود:

اى عباس ،

اى على اکبر،

اى قاسم ،

اى زهیر،

اى حُرّ

کجایید؟

 

۲  نجوا موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۰۹:۳۶
صابر

سلام

الان در لابی هتل کربلا ( الشرق الاوسط) هستیم

 قراره ساعت ۲ بعدازظهر در لابی هتل جمع شویم و حرکت کنیم به سمت حرم حضرت العباس و سپس حرم ...

دعا کنید زیارت با معرفتی داشته باشیم...

دل نگران هستم که مانند دفعه ی قبل نتوانم استفاده ی کافی ببرم...

پ.ن : دوستان اگه به خاطر نوشته ای ، حرفی ، کلامی و ... از دست حقیر ناراحت شده اند و یا حقی بر گردن من دارند التماس می کنم حلال نمایند تا بتوانیم زیارت با معرفتی داشته باشیم ....

پ.ن ۲: خدایا اگر تو و اولی الامر تو ما را نبخشند چه کسی ما را خواهد بخشید..

پ.ن ۳: می کشی مرا حسین(ع ...(

پ.ن ۴: خوب می دانم که اینها به خاطر دعاهای مادرم و لطف جد مطهرشون حضرت زهرا(س) است .

۴  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۶
صابر

۱  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۴
صابر

سلام

ظهر جمعه بود و ما برایش هزارتا برنامه ریخته بودیم

نماز جمعه حرم امام علی، نماز جناب جعفر طیار ،نماز امام زمان و...

نماز جمعه که جای دیگری برگزار می شد و در حرم فقط نماز جماعت خواندند

رفتیم به فکر نماز جعفر طیار و نماز امام زمان ، از قضا یک جای مناسب روبروی ایوان طلا گیرم اومد و شروع کردم به خواندن نماز که در نماز متوجه دخترکی دو سه ساله شدم که مشغول بازی بود گاهی می خندید گاهی گریه می کرد گاهی روی یه کیف زنانه سیاهی می خوابید نکته جالب و قابل توجه این بود که پدر فاطمه مراقبش بود و مادر و خواهرش بعدا به آنها ملحق شدند...

پ.ن : وقتی کنار یک بچه نماز می خوانید مواظب مهر خودتون باشید!!!

پ.ن ۲: فکر می کنم ثواب پدر فاطمه از کل زیارت من بیشتر باشه( عجب پدر صبور و خوش اخلاقی(

 ۳: هوس یه خانواده ( زن و چندتا بچه قد ونیم قد بازیگوش) کردم که باهم بریم زیارت و من بچه ها را نگه دارم و حاج خانوم با خیال راحت بره زیارت ...

پ.ن ۴: عنوان برگرفته از طرح روی پیراهن دختر کوچولوی داستان است

 

۰  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۱
صابر

خدایا

پیدا نمی کنم برای گناهانم آمرزنده ای

و نه برای زشتیهایم پوششی

و نه به چیزی از کردار زشتم

به خوبی عوض کننده ای جز تو ...

 

پ.ن : در حرم امیرالمومنین ( ع) به یادتان هستم

 

۲  نجوا موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۲:۱۰
صابر

سلام

سخت است

نشستن روبروی ایوان طلا

و گوش دادن به روضه های مادر...

 

۰  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۱:۳۶
صابر

سلام

وقتی  "حُرّ " با کوله باری از اشتباه نزد امام آمد

با یک کلام امام مظلوم مواجه شد :

" ارفع راسک یا حُرّ"

با انبوهی از گناه و امید ؛ به کربلا می رویم

تا با دیده ی عنایت به ما هم بفرمایند :

"سرت را بالا بگیر"

حلال کنید.

۱  نجوا موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۱
صابر

سلام
... ندیدی وقتی حرّ آمد محضر ابا عبدالله علیه السلام و دو زانو نشست و خواست وارد حساب شود که این آقا کسی است که آب به من داد، لشگرم را سیراب کرد، چنین و چنان کرد. من راه را بر او بستم. وقتی فرمود: بگذار در شب تاریک بچه‌هایم را بردارم و از این جا بروم، گفتم: نه، من مأمورم.

وقتی حرّ خواست وارد این حساب‌ها شود، حضرت نگذاشت وارد حساب شود؛ فرمود: « إرفع رأسکَ یا حرّ» سرت را بلند کن ای حرّ! سرش را بلند کرد. تمام شد. فقط جمال آقا را در مقابلش مشاهده کرد. آن را هم طاقت نداشت؛ چون اول کار بود. گفت: اذن بده به جهاد بروم. جضرت فرمود: قدر بنشین! حضرت او را قدر نشاند؛ قشنگ و آرام.

مرحوم حاج محمد حسین دولابی

پ.ن : یا امام حسین من را نیز چون حر بپذیر(می دانم غرق گناهم اما جز شما کسی را ندارم)

۴  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۲۳:۰۶
صابر

زمانه عجیبی ست

برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را،

می دانی چرا؟

امام گذشته را هر گونه که بخواهند تفسیر می کنند

اما امام حاضر را باید فرمان برند!

و اینگونه کوفیان"عاشورا" را رقم زدند

. . (شهید آوینی) . .

۴  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۳:۰۰
صابر

سلام

بالاخره لباس مشکی عزاداری های امام حسین (ع)

دلهای سیاه ما را نورانی خواهد کرد.

۳  نجوا موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۸:۵۲
صابر

سلام

یه سوال ساده :

 

" برای مُحَرَم ؛ مُحْرِم شده ای؟"


۲  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۳ ، ۱۳:۰۹
صابر

سلام

این یک در خواست نیست

یک پیشنهاد هم نیست

یک توصیه هم نیست

یک دستور هم نیست

یک " التماس عاجزانه" هست

دریافت

ملتمسانه و عاجزانه خواهشمند است صوت بالا را دانلود و یا گوش دهید( حداقل 15 دقیقه اول را...)

اگر می خواهید در ماه محرم و صفر یک کار مهم انجام داده باشید بهتر است به این مجموعه سخنرانی ها با عنوان " تنها مسیر"  گوش دهید . (لینک دانلود)

در پانزده دقیقه ی اولین قسمت سخنرانی اگر متوجه ضرورت امر نشدید دیگر ادامه ندهید .

پ.ن : سیر مطالعاتی داشتن ارزشمند ترین و بهترین فعالیت در ماه محرم می باشد ( همانطور که بزرگان بر روی شعور بیش از شور تکیه کردند )

پ.ن 2: به گفته ی خود استاد این مجموعه ی سخنرانی حاصل بیست سال تحقیق ایشان می باشد .

پ.ن 3: به نظر حقیر گوش دادن به " تنها مسیر"  موجب تغییر دیدگاه شما به زندگی و در نتیجه ارزشمندتر شدن تمام عزاداری و فعالیت هایتان می شود.

"باشد تا رستگار شویم"

بعدا نوشتم : (1393/09/16)

بسیار استفاده نمودیم نه به خاطر پاسخهایی که شنیدیم بلکه به خاطر پرسشهایی که برایمان ایجاد شد. مجددا دوستان را توصیه می کنم به مطالعه و گوش دادن مباحث.

 

۶  نجوا موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۸
صابر