خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته هفتاد و دوم : داستان یک عنایت...

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۴۴ ب.ظ

اوایل یه لیست تهیه کرده بودم از گناهانی که باید ترک کنم، یه سه چهار تایی شدند به خودم گفتم اگه اینها را ترک کنم می شوم "عبد صالح" بعد از مدتی و با هزار سختی یکی از گناه ها را کمرنگ (نه ترک صددرصد) کردم به لیست گناهان که برگشتم تا این گناه را پاک کنم دیدم بهم "عنایت شده" و چشمانم باز ؛ شروع کردم به نوشتن گناهانی که تا حالا بهشون فکر نمی کردم و یا اصلا فکر نمی کردم اینها گناه هستند و...

پ.ن1: "بیایید به ترک گناه عادت کنیم"

پ.ن2 : این عنایات ویژه بار مسئولیت آدمی را سنگین تر می کند زیرا خداوند انتظار بیشتری از ما خواهد داشت.

پ.ن3 : به قول آیت الله العظمی بهجت : اونی که می دونی عمل کن و اونی که نمی دونی را خدا از در و دیوار برات می رسونه!

پ.ن4: اهل البیت و شهدا و نیکان و صالحان به "اذن الله" کمک خواهند کرد فقط لازمه که شروع کنیم

پ.ن5: بسم الله...

 

بعدا نوشتم : (1393/09/08)

هر چه در این مسیر بیشتر قدم برداریم خداوند راه را برای ما روشن تر خواهد کرد، ان شالله به نور مطلق برسیم.

نجوا  (۸)

باشد تا رستگار شوییم
پاسخ:
سلام

"باشد تا رستگار شویم"
۲۳ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۴ محدثه انصاری
گوش زد خوبی بود "بیایید گناهانمان را ترک کنیم"

مانا باشید
پاسخ:
سلام
نظر لطفتون هست
عمل مهم است
دعا کنید ثابت قدم باشیم
شما لطف دارید نسبت به من...
من چیزی نیستم... فقط وقتی متنیو می خونم، اگه چیز مرتبطی یادم بیاد، میگم... همین!
راستی دیدید اون استغفار 70 بندی امام علی(ع) چقد جالب بود؟
پاسخ:
سلام
شما لطف دارید
بله جالب بود
می خواهم روی یک برگه A4پیرینت بگیرم و بزارم تو جانماز
ان شاالله عامل باشیم

"باشد تا رستگار شویم"
۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۳۹ عاشق اهلبیت ع
سلام

به ما هم سر بزنید 
پاسخ:
سلام
هرجا نام اهل البیت باشد در خدمتیم
وظیفه است!
بسم الله..
پاسخ:
سلام

بسم الله...
سلام برادرم
پیرو حرف شما یخورده از ناشناسی درومدم:)
خیلی ایده جالبی بود رفتم تو کارش که گناهاموبنویسم و ترک کنم
من به گناه بودن و نبودن برخی کارام شک دارم با این که از دفاتر سوالات شرعی هم پرسیدم و گفتن اشکال نداره ولی دل خودم رضا نمیده
دعاکنید برای منه حقیر که سخت محتاجم
پاسخ:
سلام

"باید عادت کنیم به ترک گناه"

شما که جامانده هستید(البته فعلا)
و دلشکسته برای ما دعا کنیید...
آقا شما اگه می خوایین، ما دیگه حاشیه ننویسیم ... ها؟
:)
پاسخ:
سلام
ویژگی خوب شما همین است 
این حاشیه های به متن کمک می کند
به نکته ی بسیار ظریفی اشاره فرمودید... یاد این پست افتادم:

http://englishofhighschool.blogfa.com/post/219

عجیب ترین بخش این دعا، همونجاش بود که حضرت (ع) فرمودند که یه سری گناهان هست که تو اصن نمی دونی که گناهه، به خاطر همین هیچ وقت ازشون استغفار نمی کنی... ینی در واقع بدبختیم و خودمون خبر نداریم!!
پاسخ:
سلام
آقا ما هر چی می نویسیم شما یه نکته ی تکمیلی بهش اضافه می کنید!
به قول معروف یه حاشیه بهش می زنید(کاری که علما قبلا نسبت به کتب بزرگان انجام می دادند)
ممنون از حضور و توجه شما

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">