خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته هفتاد و نهم : چند سوال اساسی

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۴ ب.ظ

سلام

دیروز داشتم با پسر خاله ام درباره ازدواج و ملاک های همسر خوب صحبت می کردم و... صحبت به جایی رسید که پسرخاله من یه حرفی زد که می خواستم سرم را بزنم به دیوار :

"شما دو راه داری یا با دوست دختر خودت ازدواج کنی و یا با دوست دختر فرد دیگه"

در اصل داشت  می گفت شما باید با یه نفر ازدواج کنی که قبلا یه رابطه "غیر شرعی" یا به عبارت دیگر "نا مشروع" داشته است یا با خودت یا با فرد دیگری...

البته ابتدا من فکر کردم برای شوخی داره این حرف را می زنه و قصد مسخره بازی داره اما بعدش که صحبت ها من بالا گرفت گفت این واقعیت داره نه کاملاولی در بسیاری از مواقع...

من آدم بدبینی نسبت به موضوعات نیستم و نبوده ام اما وقتی از یکی دیگراز دوستان که در جمع خصوصی (دو نفره) به  من گفت در بحث ازدواج مواظب باش فقط ده درصد دختر ها قابل اعتماد هستند مو به تنم سیخ شد (البته منظور دوست من از قابل اعتماد بودن یه بحث کلی و جامع بود نه فقط در بحث "روابط پنهانی و.." مانند لقمه حلال که خیلی بر روی خمس و حساب سالانه و ... تاکید می کرد)

"شروع یه بحث حاشیه ای"

یکی از آشنایان می گفت :" فقط 30 درصد مردم در ماه مبارک روزه می گیرند" البته این حرف را من بیشتر در تهران شنیدم نه در یزد، وقتی به این حرف فکر کردم دیدم هدف از این حرف این هست که بچه مذهبی ها را اندک و مخالفین آنها را در اکثریت قرار دهند و با این روش و تفکر اکثریت همیشه درست می گویید به کوبیدن بچه مذهبی ها بپردازند و...

اولا- آمار به نظر من درست به شرط آنکه کل مردم را در نظر بگیریم و به دلایل زیر:

نزدیک به 20 درصد از جمعیت ما را کودکان ، نوجوانان و سالخوردگان تشکیل می دهند که روزه بر آنها واجب نیست

نصف از جامعه ما رابانوان گرامی تشکیل می دهند که حدود نصف آن ها به دلایل مختلف از روزه گرفتن معاف هستند، می شود 25 درصد

اگر فرض کنید از هر ده نفر یک نفر به دلیل به دلایل بیماری و مسافرت و یا عدم توانایی در روزه گرفتن روزه نمی شوند می شودند 10 درصد

اقلیت های مذهبی را هم 5 درصد

آقایان و خانم های بی دین و... هم با ارفاق 5 درصد

20+25+10+5+5=65 یعنی می شود 65 درصد از مردم روزه نمی گیرند

ثانیا- این به این معنا نیست که همه ی 65 درصد مردم ایران بی دین و لاییک هستند واقعیت این است که فقط جمعیت قلیلی که با ارفاق خیلی خیلی زیاد آمارشون به 7 درصد می کشد این حرف را می زنند(با آمار بازی می کنند) و 93 درصد بقیه مردم(حتی اقلیت های مذهبی) به مسائل دینی احترام می گذارند و به آن اعتقاد دارند...

" پایان یه بحث حاشیه ای"

با توجه به اصل موضوع و یه بحث حاشیه ای چند سوال دارم

1-موضوع رابطه "دختر و پسر" در حال تغییر است؟ یعنی کیفیت این رابطه در حال تغییر کردن است ( یکی از دوستان من با یه دختر رابطه داشت-شاید هم هنوز داره- و وقتی من مطلع شدم و او را از این کار منع کردم به من گفت که هدف بدی از این کار نداره و هدف آشنایی بیشتر بوده است و حتی طرف مقابل چادری هم هست و حتی تا به حالا یه شاخه ی مو  هم از این دختر ندیده و حتی دست به دست هم نداده اند و چیزی که اورا جذب کرده -خواهشمند است دقت فرمایید- حجب و حیای این دختر است، البته من با جواب های او قانع نشدم اما این دوست من نماز و روزه اش سر وقت ، روضه امام حسینش سر وقت، احترام به پدر و مادرش کامل است و .... و مطمئن هستم پدر و مادرش از این کار خبر ندارند اما یه سوال برای من پیش میاد گه چرا؟)

2-اوضاع جامعه را در شهر یا استان خودتان چطور می بینید ( یکی از دوستان از افزایش تعداد بدحجابان می نالید و اینکه تعدادشان بیشتر از بانوان با حجاب شده است که یکی دیگر از دوستان جواب داد زنان باحجاب و با ایمان که خود را در معرض دید همه نمی گذارند در ضمن هر زن بد حجابی دلیلی بر بی دین بودن مطلق آن زن نمی شود)

3- نکند ما در خواب غفلت فرو رفتیم و این حرف پسرخاله من درست باشد(البته فرقی بین پسر و دختر بودن نمی کند بحث اون رابطه ی مخفی کنترل نشده است)

4- البته به نظر حقیر رابطه اگر با اطلاع پدر و مادر به صورت کنترل شده باشد در یک صورت مجاز است آنهم در دوران نامزدی و با هدف ازدواج( متاسفانه بعضی پدر ها و یا بعضی مادرها این رابطه را خارج از دوران نامزدی پذیرفته اند و با شعار یه رابطه کنترل شده خیلی خیلی بهتر از یه رابطه مخفیانه و کنترل نشده است اقدام به چنین کاری می کنند و البته هزار استدلال دیگه...)

5- به غیر از این استدلال"مگه خودت خواهر نداری" چه استدلالهایی را چگونه بیان کنم تا دوستان و آشنایان را قانع کنم که حتی رابطه کنترل شده شدیدا خطرناک است؟(چگونه بگویم با این کارهایتان اصل خانواده را درآینده سست می کنید و اصل اعتماد از بین همسرها میرود...)

6- برای من خانواده به روش سنتی (که البته به نظرم بهترین روش است) به خواستگاری می روند و خانواده عروس برای ما خیلی خیلی اهمیت دارد .اما خیلی خیلی از خانواده ها هستند که از این نوع ارتباطات فرزندانشان اطلاع ندارند(مثل رفیق من و اون دوست دخترش)

پ.ن : به دلیل اینکه این موضوع موجب سوء استفاده برخی از افراد قرار نگیرد و صحت و سقم و کیفیت این موضوع اطلاع درستی ندارم فعلا رمز گذاری شده است.

پ.ن2: شما می توانید رمز را به دیگر دوستان صاحب نظرِدغدغه دار بدهید تا از نظرات ارزشمندشون بهره مند شویم(از این فعالیت شما ممنون می شوم)

"این مطلب به مرور با نظرات دوستان تکمیل می شود"

بعدا نوشتم : (1393/09/08)

اینکه فرهنگ جامعه در حال تغییر است واقعیتی است غیر قابل انکار ؛ حالا وظیفه ما چیست را در مرور بالا ذکر شده است ...اما نکته ی مهم این است که باید چشمانمان را باز کنیم ...

نجوا  (۱۰)

سلام

زمانی می گفتم با دوران عقد مخالفم
و دوران نامزدی رو شدیدا قبول داشتم 
الانم با دوران نامزدی موافقم به شرطی دوخانواده خبردارباشند و کوتاه باشه تا دختر (و ماادراک احساسات دختر که اصلا دست خودش نیست وابسته شدنش...) درصورتی که اوکی نشد از هر طرفی ضربه نخوره...

ضربه....

خواستگاری سنتی ی جلسه اول خانواده هم مخالفم چون ببخشید ولی برخلاف حرف شما خانواده نظر پسر رو نمیان مطابقت بدن بلکه نظر خودشون رو میان مطابقت بدن...
وگرنه که خوبه اگر واقعا قصدشون اون چیی می بود که شما گفتین


دوره عقد هم باید کوتاه باشه یعنی به نظرم اگه قراره بین نامزدی و عقد یکی بیشتر طول بکشه ون نامزدی باشه بهتره.. نامزدی کاملا کنترل شده



منو ببخشید این حرف یکی از همکاران بود چند رو پیش گفت من برام مهم بود شوهرم بوی دهان و خرخر و...........  نداشته باشه دیدم راست میگه خو اینو از کجا بفهمیم

بعد گفتم اگه وااااقعا این چیزا مهمه و خیلی چیزای دیگه مثل آداب زندگی و فرهنگ و غیره میشه طرف رو شب مون هم دعوت کرد نیاز به هم خوابی نیست که...

فوقش با بابای دختر برن تو یه اتاق بخوابن یا مامان پسر تا آمار طرف رو دربیارن   :)

خنده دار گفتم ولی مطمئنا راه داره

نکه همسایه ی ما که ادعای مذهبی بودن داره برداشته دختر مردم رو عقد موقت کرده با افتخار میگه برای شناخت و اینکه بعد طلاق و طلاق کشی نباشه و فلان

یکی نیس بگه الان دختر پسر همو پسندیدن و ازدواج کردن اما اگر اوکی نمیشد جواب دل اون دختر که در دختری همسر و محرم یه پسر شده بود و ضربه عاطفی اش رو کی میخواد بده؟

در مورد مثال بالا لطفا به پست مشابه وبلاگ ماجراهای خواستگاری مدراجعه کنید (که لینکشو خودتون دارید)



ببخشید از طولانی حرف زدن

و البته عقل ناقص بنده
پاسخ:
سلام

دو چیز تا قبل از ازدواج و مراحل تحقیق و شناخت مهم هست
۱- عدم وابسته شدن دختر و پسر به همدیگر
۲- عدم آبروریزی و بوق وکرنا کردن ( طرف هنوز جلسه اول خواستگاری هست رفته به صورت غیر صحیح و غیر اصولی تحقیق آقا پسره و یا دختر خانم)
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۹ رزمنده شورافکن
این حرف نمی تونه درست باشه ما هر طور که باشیم خداوند کفو ما رو برامون قرار میده اگر می خواهید همسری طیب و پاک داشته باشید باید خودتون نجابت و تقوا پیشه کنید
هر عملی را عکس العملی است،که هر کاری انجام بدیم نتیجه ش رو می بینیم
 الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ أُولئِکَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ (نور: 26)زنان پلید سزاوار مردان پلیدند و مردان پلید سزاوار زنان پلید، زنان پاک براى مردان پاکند و مردان پاک براى زنان پاک. آنان از آنچه درباره ‏شان مى‏ گویند منزّهند و براى آنان مغفرت و روزى نیکویى است.
پاسخ:
سلام

این حرف شما صحیح هست، برای اصلاح، شایشته ترین فرد خودمان هستیم.

فرهنگ جامعه-متاسفانه- در حال تغییر است
۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۲:۲۰ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم

غلطه این علاقه ها ولی هستـــ !
متاسفانه به بهانه ی آشنایی بیشتر و از ترس جواب رد آقا پسرا به روابط پنهانی رو میارن و خانوم مورد نظر رو هم میکشونن در این وادی .
یکی نیست بگه پدرت خوب مادرت خوب! خب برو مثل یه پسر خوب خواستگاری! اگر واقعا دوستش داری و مرد راهی برو خونه شون با پدرمادرش حرف بزن!!دوست داری خواهر خودت باشه و یه آقای عاشق پهلوون پنبه ای مثل خودت باهم مخفیانه حرف بزنن؟!
متاسفانه همپای ضعف آموزه های تربیتی بین دختر و پسرا آقا پسرا دیگه کمتر مرد بار میان ...
میترسن از چی که برن خواستگاری و توی چند جلسه ی خدا پسندانه حرف بزنن؟
این غرور پشمکی رو کی بهشون داده؟
شما باورتون میشه پسر مذهبیا میان از دختر مذهبی حتی !خواستگاری میکنن و میخوان با دختر خانوم هم کلام باشن یه مدت و بعد اگر مورد پسند تر واقع شد بیان جلو (عملا یعنی بازیچه )
یعنی میخوان دختره رو سپر کنن پشتش وایستن که غرورشون در اثر پاسخ منفی خانواده دختر تیر نخوره!

بعد که مهلشون نمیده خانوم و اجازه ورود به حریمش رو بهشون نمیده اینقدر فلجه فکرشون که به جای اینکه بگن به چه با حیا میگن چه بی احساس!! بلد نیست فردا عاشقانه زندگی کنه درحالی که نمیفهمن این دختر از همین الآن جونش داره برای خانواده خدایی آینده ش میره و عاشق همسر آینده شه که به بقیه مدعیان دروغین راه ورود به حریمشو نمیده

خیلی توی دانشگاه دخترای این تیپی دیدم که دل ساده شون رو به همچین پسرای دروغگویی دادن ، خود این پسرا نمیدونن دروغ میگن آ!! بعدا ک رد شدن میفهمن مرد این راه نبودن

شاید خواست خدا بوده که من خیلی درد دل این خانوما رو شنیدم و به عمق این مساله فکر کردم

ولی مشکل همون خوب تربیت نشدن و بحران هاییه که پا به پای نسل ما وارد فرهنگ ما شدن ، مثل ماهواره و شبکه های مبتزل اجتماعی و بی عفتی خانوما در کوی و برزن و بی غیرتی علنی همسران و محارمشون ... و فردا فرزندانی که به دامن این مادرو پدرها تربیت میشن

البته که دنیا صاحب داره و خوبا خیلی خیلی زیادن
ولی باطل مثل کفه
ظاهره و رو
حق مثل آب سنگین و متین و آرومه ...

نگران نباشید وعده ی خدا راسته "الطیبین لطیبات و الطیبات لطیبین
صدق الله العلی العظیم

پاسخ:
سلام

درست می فرمایید


باطل مثل کف است همیشه روی آب...

ممنون از نظر مبسوطتان
سلام
برادر اول اینکه شما کی هستی که منو استاد فرج نژآدو میشناسی؟
اگه یزدی بیا حضوری در این مورد بحرفیم
تخصصم این بحثه و میتونم 3 روز در این مورد باهم بحرفیم

اما بعد
اعتقادی ندارم که ازدواج سنتی درسته! اتفاقا الان جوابگو نیست به هیچ و جه و به همین دلیله که هرروز سبک زندگی غربی داره رشد میکنه تو جامعمون چون سنتمون که همه اش دینی نیست پاسحگوی نیازهای حوانان نیست و نسل جوان بین سنت و مدرنیته مدرنیته را انتخاب میکنن در حالیکه حرف سنت حرف دین نیست و مخالفت با سنت های جامعه مخالفت با دین نیست
میگمم بحث زیاده باشه حضوری یا تلفنی

دوم روابط قبل ازدواج خیلی هم خوبه
بهت ثابت میکنم!

سوم  ... باشد حضوری
پاسخ:
سلام
چهارم- خوشحال می شوم در خدمت شما باشم آقای مهندس!
سلام..

به نظر من هم بهترین روش همان خواستگاری سنتی هستش..

اما..

اشکالات و ایرادات خواستگاری سنتی هم کم نیست،

و به نظرم باید کمی اصلاح بشه..

مثل مسئله ی جلسه ی اول خواستگاری و امدن مادر و یا خواهر جناب داماد به تنهایی..

این رفتار نوعی بی احترامی به دختره..

ولی متاسفانه جا افتاده..


پاسخ:
سلام
این را یه جورایی قبول دارم
مادر و خواهر به عنوان کسی که شناخت کافی از پسر و برادرشان دارند
ابتداُُ ورود پیدا می کنند و سپس مراسم خواستگاری شروع می شود
(راجع به این موضوع فکر نکردم شاید با کمی تفکر نظرم عوض بشود)
اما متاسفانه جلسه خوستگاری تبدیل به یه مهمونی شده
باید خیلی ساده برگزار بشه و البته با برنامه...
۳۱ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۷ بانوی مبارز
خخخ
چون تند تایپ میکنم این همه سوتی داده بودم
ممعنا===مطمعنا
چیشتر===={بیشتر
ملاطفتبگین===ملاطفت بگین
پاسخ:
سلام
خدا می دونه چقدر سختی کشیدم در خوندن کامنت شما
نزدیک بود چند بار به لغت نامه دهخدا مراجعه کنم:)
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۵ بانوی مبارز
سلام
خندم میگیره از حرف دوستتون
من باهاش موافقم {با دوست دختر خود ازدواج کنین تا قبل از اینک با دوست دختر دیگران ازدواج نکردید}بر طبق ایه ی قران زنان پاک نصیب همسرانی پاک میشوند و بلعکس
دوست شما درست میگه اگه فردی دوست دختر داشته باشه همسر ایندشم در گذشته ممعنا دوس پسر داشته{البته به شرط اینک توبه کرده باشه}
وضع شهر منم زیاد خوب نیست با حجاب ها کمتر شدند و بی حجاب ها ویا بد حجاب ها بیشتر به چشم میاییند ...چرا؟؟؟چون خانوم های باحجاب بیرون نمیان کمتر تو اجتماع هستن و شرکت میکنن حالا چرا؟چون فکر میکنن با این کارشون دارن کمک میکنن در صورتی ک اشتباه میکنن باید بیان تو پارکا تو خیابون ولی متاسفانه...چبیشترماها درد دین نداریم}

با سنتی هم مخالفم.یه چیزی بین مدرن و سنتی
نع مدرن نع سنتی

باهمین ایه قران بنظرم اگه بیان شیرینی داشته باشید وبا ملاطفتبگین کارساز باشه تا حدودی

.استدلال خوبی برای ماه رمضون و روزه دارها اوردین
و من الله توفیق
پاسخ:
سلام 
ممنون از حضورتان
و نظر ارزشمندتون
سلام
حرفی برا گفتن ندارم
بیشتر استفاده کردم
دعابفرمایید
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
سلام
حضور شما باعث برکت هست!
۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۷ ی آنتی زایون
سلام
در  مورد ازدواج با دوست پسر یا دوست دختر قران 2 تا ایه اورده در هر دو ایه روی صحبت با اقایون هست .
ایه اول :
دوست دختر نگیرید

سوره 5: المائدة - جزء 6

الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُۆْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ وَمَن یَکْفُرْ بِالإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ .

امروز چیزهاى پاکیزه براى شما حلال شده و طعام کسانى که اهل کتابند براى شما حلال و طعام شما براى آنان حلال است و [بر شما حلال است ازدواج با] زنان پاکدامن از مسلمان و زنان پاکدامن از کسانى که پیش از شما کتاب [آسمانى] به آنان داده شده به شرط آنکه مهرهایشان را به ایشان بدهید در حالى که خود پاکدامن باشید نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهانى دوست ‏خود بگیرید و هر کس در ایمان خود شک کند قطعا عملش تباه شده و در آخرت از زیانکاران است.

ایه دوم :
دوست پسر نداشته باشید

سوره 4: النساء - جزء 5

وَ مَن لَّمْ یَسْتَطِعْ مِنکُمْ طَوْلًا أَن یَنکِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُۆْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُم مِّن فَتَیَاتِکُمُ الْمُۆْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِکُمْ بَعْضُکُم مِّن بَعْضٍ فَانکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَیْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَیْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ وَأَن تَصْبِرُواْ خَیْرٌ لَّکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ.

و هر کس از شما از نظر مالى نمى‏تواند زنان [آزاد] پاکدامن با ایمان را به همسرى [خود] درآورد پس با دختران جوانسال با ایمان شما که مالک آنان هستید [ازدواج کند] و خدا به ایمان شما داناتر است [همه] از یکدیگرید پس آنان را با اجازه خانواده‏شان به همسرى [خود] درآورید و مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنکه] پاکدامن باشند نه زناکار و دوست‏گیران پنهانى نباشند پس چون به ازدواج [شما] درآمدند اگر مرتکب فحشا شدند پس بر آنان نیمى از عذاب [=مجازات] زنان آزاد است این [پیشنهاد زناشویى با کنیزان] براى کسى از شماست که از آلایش گناه بیم دارد و صبر کردن براى شما بهتر است و خداوند آمرزنده مهربان است.


ببخشید این مطلب رو میگم ولی بسیار مهم هست : اینکه کلا دوست گرفتن از جنس مخالف اشتباهه اگر کسی امر خدا رو نادیده بگیره بره باجنس مخالف دوست بشه پس فردا که ازدواج کرد حالا نه با اون شخص با یک ادم خوب و خواست بچه دار بشه شیطان تو بسته شدن نطفه دخیل میشه و یاد رابطه نامشروع طرف رو زنده میکنه و فرزند ناخلف نطفه اش بسته میشه


درمورد امار مشترک ها رو حذف نکردید .

معمولا چیز بد از نظر روان شناسی 10 برابر بیشتر از خوب نمود داره .

خواستگاری سنتی بنظرم بسیار خوبه .. دوران نامزدی و عقد دوران شناخت هست و کافی هم هست.


پاسخ:
سلام
ممنون از نظراتتون
سلام دوست عزیز
ازوقتی دنیای ما ادماماشینی شد وخودمون روکمتر توفعالیت های روزانه دخالت دادیم
فعالیت های انسانیمون هم کم کم رنگ باختند
دنیای خاکستری رو داشتیم که دراون خیلی از چیز ها از قبیل عاطفه واحساسات درحال کم نگ شدن بودن....
وامروزه ب جایی رسیدیم که بی عدالتی فقر ،و....
بیدادمیکند
ولی ب نظر من اگر بخواییم زندگی خودمون روباامار وارقام ادامه وتطبیق بدیم به همون اعداد میپیوندیم....
الان هم اگر بخواییم آیندمون رو باکسی بسازیم:
مهمه که اون ادم کیه ولی مهم تر از اون اینه که درآینده چ آدمی میخواد باشه
این که مادست رودست بذاریم وبرای آیندمون نگران باشیم که نشد کار
پس اونی که اون بالاست وهمه چیزارو راست وریس میکنه چی.....
گفتم که همه چیز داره کمرنگ میشه....
توتهران ما که اوضاع افتضاحه ولی خب چ میشه کرد
ممنون از لطفت وپست تامل برانگیز

پاسخ:
سلام
ممنون

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">