خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی

و هر گاه بندگان من، از تو در باره ی من بپرسند،

فَإِنِّی قَرِیبٌ

[بگو] من نزدیکم،

أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و دعاى دعاکننده را- به هنگامى که مرا بخواند- اجابت می ‏کنم،

فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی

[آنان‏] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند،

لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ

باشد که راه یابند.

 البقرة آیه  186

پ.ن : ان شالله درباره ی این پست و این آیه نکاتی را یادآوری خواهم کرد.

پ.ن 2: خواهشمند است این آیه را با حالت مناجات بخوانید.

پ.ن 3: کاش خدا به جای کلمه ی" قریب" می فرمود:

"و هر گاه بندگان من، از تو در باره ی من بپرسند،

[بگو] من غریبم  ..."

پ.ن 4: وَمَن یَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ

 و هر کس از مقرّرات خدا [پاى‏] فراتر نهد، قطعاً به خودش ستم کرده است.

طلاق آیه ی 1 

نجوا  (۴)

خدای غریب قریب...
:|
شاید بهتره :(
پاسخ:
سلام
:-( 
ببخشید ببخشید
ولی واقعا اعصابم خرد میشه وقتی میشنوم میگن خدا غریبه
خدا که به من و تو نیازی نداره رفیق
خدا احد و واحده
بجای اینکه توحید خدا رو بزرگ کنیم خودمون براش یه لقب حقیرانه میسازیم
لقبای خدا رو ببین چقدرررر پر عظمته؟؟
حالا ما میایم میگیم خدای غریب و الهی من بمیرم.. آخه...
خب نگیم برادر من...
آخه این چه کاریه.
پاسخ:
سلام

یه کمی صبر به خرج داده و ...

دقیقا غریبی خدا به خاطر همون صفات بزرگ هست، ( از دیدگاه ما و به صورت ادبی..)

خدای به این بزرگی از همه به ما نزدیک تره و ما دستمون را جلوی هر مرد و نامردی دراز می کنیم!!!

با این حال برای اینکه برداشت اشتباهی نشود پ.ن 4 اضافه گردید.

....
سلام درسته که خدا غریبه
ولی باز اونی که خودش گفته دل نشین تر ودل گرم کننده تره: قریب
خدایی که باوجود غربت ش باز نزدیک مونه وهوامونوداره...
اصلا خدا به خاطر همین بزرگی ومهمربونی شه ک خدای یکتا وبی نظیره...
یاعلی
پاسخ:
سلام

دلیل غریبی خدا به خاطر قریب بودنش هست...
غریب قریب قشنگ بود^_^

پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">