خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته دویست و پنجاه و هفت : خدااااااااا [بندگانِ من]

يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ

سلام

گاهی وقت ها آدم یه چیزهای داره که قسمتی از وجودش هست مثلا همسر و فرزندان( بویژه فرزندان کوچک) و یه پوشش حمایتی سنگینی نسبت به اون ها دربرابر حوادث و رخدادها ایجاد می کنه و همه جانبه از اون ها حمایت می کنه حتی در اشتباهات و خطاها ... و اینجوری خطابشون می کنه : "همسرِ من ، فرزندِ من، مادرِمن ، پدرِ من و..."

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی"

و هر گاه بندگان من، از تو در باره ی من بپرسند

*********

این "ی" کلمه ی "عبادی" خیلی خیلی معنی داره خدا می خواهد بگوید:

" بندگانِ من

شماها مال من هستید...

" کجا می خوای برید؟؟؟

من از مادر به شماها مهربان تر هستم!!!

آیا مهربان تر از من پیدا خواهید کرد؟؟؟ "

پ.ن : همانطور که قبلا بیان شد قرار شد بر روی آیه ی 186 سوره ی بقره کمی تامل کنیم (اصل آیه در نکته ی قبل بیان شده است )

پ.ن 2: کلمه ی "عباد" را در قرآن جستجو کردم : "106 مورد در 104 آیه در 40 سوره ی قرآن آمده است" . حدودا 20 مورد اولیه را بررسی کردم و متوجه شدم که اکثرا در این 20 آیه خداوند از بخشش، رحمت، هدایت، قبول توبه و... سخن گفته است.

پ.ن 3: " تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ..."

نجوا  (۶)

سلام مجدد

شخصا هنوز در فهم مهربونی ها و حکمت های خدا خیلی کوچیکم!

ولی خب،دوسش دارم! ^_^
التماس دعا
پاسخ:
سلام

همه ی ما در فهم مهربونی های خدا خیلی کوچکیم.

صد البته که خیلی خیلی خدا را دوست داریم.
۱۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۸ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
به قول دوستانم این جمله حدیث نفس بوده، یعنی به حرف من بوده با خدا...

ترجمه ی نه چندان تحت الفظی:

خداوندا لطفا موانع فهمیدن رو برطرف کن تا بفهمم حرفاتو
پاسخ:
سلام

شخصا ترجمه ی نه چندان تحت الفظی را بیشتر دوست دارم ....
سلام
ای کاش قلب های ما ظرفیت این عشق خدا رو داشت.
گاهی این یای مالکیت باید آدم رو بکشه از شوق، اگر آدم باشه....

ظرفیتی بده که تو را جست و جو کنم
وقتی پیاله نیست تمنای باده نیست

پاسخ:
سلام

حق حق

ضمنا خط دوم به حدیث قدسی ای اشاره داره....
۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۵۵ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
خدایا پنبه رو از گوشِ فهمم درآر... لطفاً
پاسخ:
سلام

جسارتا معنی این جمله را نفهمیدم....
تمثیل ها برای فهم آسان مفاهیم هست نه سخت تر کردن آن
بسیار مهم...
بسیار زیبا...
پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتان
الهی و ربی من لی غیرک ...
پاسخ:
سلام

الهی و ربی من لی غیرک ...

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">