خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

سلام

پدر حقیر جوانی هاشون پیاده سیر می کردند بعد از مدتی یه دوچرخه خریدند و شدند راکب دوچرخه، بعد یه موتورگازی، بعد که ازدواج کردند یه موتور یاماها داشتند بعد از مدتی از فاز دوچرخه ها بیرون آمدند و یه چهار چرخی تحت عنوان " ژیان" خریدند و بعدش یک پژو آردی، ده سالی این RD رفیق پدر بود و ما با این ماشین از مشهد گرفته تا شمال و تهران، قم و اصفهان و شیراز و ... رفتیم خداییش ماشین خوشرکابی بود و هست بعدش پدر رفتند یک عدد سمند LX-EF7 خریدند و من هم آردی را از حضرت پدر خریدم ( با شرایط باورنکردنی و ویژه!!!!)

یکی دوسالی پدر سوار RD نمی شدند تا اینکه سمند خراب شد و تعمیرگاه رفت برای سرویس، من هم ماشینم (!!) را در اختیار پدر قرار دادم و بعد ازظهر که پدر من را دیدند فرمدند :

" این RD خیلی خراب هست، کلاچش نرم نیست، موتورش صدا می کنه، شتابش خوب نیست، مصرف سوختش خیلی بالاست و ...." 

من هم عرض کردم که پدرجان شما سمند سوار شدید معلومه که این RD اذیتتون می کنه وگرنه این ماشین همون RD هست فقط چند سالی بیشتر کار کرده

گذشت تا پدر رفتند حج واجب، و سمند به مدت یک ماه دست من بود و RD دست برادر کوچیکم، بعد از یک ماه که سوار ماشین خودم شدم دیدم این RD هم صدا می کنه، هم کلاچش نرم نیست، هم صدا می کنه هم ....

پ.ن ۱: گاهی اینقدر در لاک خودمون فرورفتیم که توانایی درک شرایط بهتر یا بدتر را نداریم ( تا من سوار سمند نشده بودم راحتی را حس نکرده بودم، و پدر تا دوباره سوار RD نشده بودند شرایط سخت آن  یادآوری نشده بود براشون)

پ.ن ۲: آقای مدیر که صبح با ماشین بنز ضد گلوله می آیند دنبالت، بعد می روی طبقه ۱۰ ساختمان و بعد می نشبنی پشت میز چرم و ... و یه تعداد آدم هستند که خرید می کنند برات و تمام مسئولیت های اجتماعیت را انجام می دهد و فیش حقوق ۲۵۰ میلیون تومنی داری، به نظرت لازم نیست گاهی اوقات بیای داخل جامعه و سختی ها را حس کنی؟ چطور می خوای با درآمد ۲۵۰ میلیونی، مشکل مردمی که زیر یک میلیون حقوق می گیرند را حل کنی؟

پ.ن۳: هیچ وقت یک سواره تا وقتی سوار هست از حال پیاده خبر نداره!!

پ.ن ۴: حالا دلیل ساده زیستی و حتی سخت زیستی ائمه و حتی بزرگان را می فهمم.

نجوا  (۶)

خییییلى زیبا طرح موضوع کردید
عالى
پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"
سلام
طاعاتتون قبول

مطلب ظریف و دقیقی بود
درسته که باید معترض شد به وضعیت موجود و حقوق های چند صد میلیونی اما وقتی مصداق و مثالی بیان می کنید ذهن تنها به اون سمت کشیده میشه که وااای بر چنین افرادی در حالیکه این یک قاعده کلی و فراگیر هست و هر کدوم از ما میتونه یک مصداق باشه برای این مسئله
من که افطار و سحرم همیشه مهیاست نمی تونم از حال گرسنه مطلع باشم من که جلوی کولر و کنار بخاری گرما و سرما رو احساس نمی کنم نمی تونم حال بی خانمان ها رو درک کنم من که سایه پدر و مادر خوب بالای سرم هست نمی تونم حال یک بدسرپرست رو متوجه بشم و همه این ها باعث میشه نه تنها قدمی بر ندارم بلکه نقدشون هم بکنم
هر کدوم از ما یه مصداقیم از سواره تا خودمون رو تغییر ندیم جامعه تغییر نمی کنه

ببخشید زیاده گویی کردم

یاعلی
پاسخ:
سلام

من هم سعی کردم همین منظور را برسونم

هیچ وقت سواره از حال پیاده خبری نداره

ممنون از حضورتون و امیدوارم بیشتر شاهد نقد و نظراتتون باشیم

"باشد تا رستگار شویم"
سلام
واقعا من جای این آقایون از اخرتشون در ترسم...
پاسخ:
سلام

واقعا ترسناک هست ...
هیچ وقت تا حکموت علوی وار در همه ارکان اداره نشه، 
مشکلات جامعه حل نمیشه....

ایجاد تشابه بسیار نغز و به جایی بود
قلمتون مستدام
التماس دعا
پاسخ:
سلام

حکومت علوی به وسیله افرادعلوی شکل می گیره

و بعد هر فردی در این سیستم قرار بگیره رفتارش علوی خواهد شد

"باشد تا رستگار شویم"

بنظر میرسد ماشینتون خیلی صدا میدهد که دوبار تاکید فرمودید

خدا صدایش را کم کند


سلام علیکم

پاسخ:
سلام

خیلی که نه

اما مثل بنز آروم نیست طفلی ...
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۴۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
بله 
حق حق
پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">