خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

سلام

یکی از دوستان چند روزی بود خیلی خیلی مودب شده بود [البته آدم باوقار و خوبی بود اما این چند روز به صورت خاص!!!] با با لباس های مرتب و اتو کشیده می اومد شرکت و هر کدوم از همکارها و یا حتی ارباب رجوع ازش سوال می پرسید با صبر و حوصله بیش از حد جواب و میداد و ...

تعجب کرده بودیم که این دوستمون "خیلی خیلی خوب" شده ، ازش سوال کردیم چی شده که اینقدر مودب و اتوکشیده شدی؟ گفت که رفته خواستگاری و آدرس محل کار را داده و قراره خانواده عروس به صورت ناملموس بیان "تحقیقات" این آقا داماد  بالقوه! ایشون هم چون نمی دونستند این محقق کی هست با همه رفتارشون را "خیلی بهتر" کرده بودند.

پ.ن : مگه ما در محضر خدا نیستیم؟ پس چرا سعی نمی کنیم بهتر ورژن خودمون باشیم؟

نجوا  (۱۳)

چرا، از نظر من این دقیقاً نقش بازی کردنه!
چون نیتی غیر از نیت قربه الی الله داشت...
پاسخ:
سلام

ترس من دقیقا از بحث این بود که شما وارد این موضوع "هدف و دلیل تغییر رفتار" شوید

خیلی جای بحث داره که در اینجا و در این بحث نگنجد اما خیلی فرق هست بین نقش بازی کردن و سعی در خوب بودن (بهترین ورژن خودمون بودن)

البته یه از یه جنبه ای با شما موافقم به خاطر همین "پ.ن" را نوشتم 
برادر، من به شما چیکار دارم؟!
من دارم در مورد دوست تون حرف می زنم که به خاطر تحقیق ازدواج اونجوری تابلو نقش بازی کرد و شما پست تونو بهش اختصاص دادید!! :|
پاسخ:
من خودم را به صورت فرضی مثال زدم

در ضمن دوست من نقش بازی نمی کرد، سعی می کرد بهترین حالت خودش باشه
این همه نقش بازی کردن مسخره نیس؟؟!! :|
پاسخ:
سلام

خودم را مثال می زنم، وقتی می تونم صبح زود بیدار شوم کمی پیاده روی کنم، صبحانه کامل بخورم و بعد با لباس و شلوار اتو کرده و مرتب  برم دنبال کارهایم چرا انجامش ندهم؟
به نظرم این نقش بازی کردن نیست، تلاشی است برای بهتر بودن ( در نقش بازی کردن ما اون چیزی را که نیستیم به نمایش می گذاریم اما در این مرحله ما کارهایی که قبلا به صورت پراکنده انجام می دادیم را سعی می کنیم که به صورت مداوم باشد، مثلا اگر من هفته ای یکبار منظم و مرتب و سر وقت به دنبال کارهایم می روم سعی می کنم این ویژگی خوب را به تمام روزهای هفته تعمیم دهم این به نظرتون نقض بازی کردن هست؟  )
الهی بنده خدا...

حالا نوبت خودتونم میشه...بعد وقتی بساط پشمک و نون سنگک و کله پاچه و جوجه و ایناتون رو از هول محققین جمع کردید یه چندصباحی دستگیرتون میشه...بله!
پاسخ:
سلام

ان شاءالله
هاع!
چه مسخره :|
پاسخ:
سلام

چرا مسخره؟
هوامون رو داشنه باشند یا چوب خطمون را پر کنند و توی سرمون بزنند؟
من با دومی بیشتر موافقم


روزی بسی محتاج بودم
هر چی بیشتر میگذره و از اطرافیان موارد مشابه می بینم حتی در ارباب رجوع ها بیشتر یقین می کنم که اون روز خدای من روش به من نبود
حتی اگه دوربین خدا حرف شما باشه دوربینش برای من خاموش بود
اما بعد اون دوربین منفی برام روشن شد

ولش...

در هر صورت خودم قبلها که جمله در محضر دوربین معصیت نکنید را میگفتم بسی خجل بودم که کاش برای گناهانمون هم حواسمون به دوربین های خدا بود

الان که بی رگم...

البته این که شما فرمودید را با این بسنجید:

 

 

یک عدد دوربین آورده اند دقیقا بالای سر ایستگاه پرستاری ما نصب کرده اند علتش را هم می گویند به دلیل ببخشید دزدی های اخیر!!!   :|

 

 

 

 

و همش بچه ها وقتی می خواهند شوخی کنند هی به هم می سپرند که بچه ها دوربین دوربین زشته

 

 

و من حالا یک جمله دارم در محضر دوربین معصیت نکنید

 

و درست است که جمله ام بد است

ولی دوربین های راهنمایی رانندگی

دوربینهای بخش ها و اماکن عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین خدا?

 

البته خودم را نمی گویم که خدای من خیلی وقت است....

پاسخ:
سلام

دوربین های خدا دوربین هایی هست برای اینکه هوامون را داشته باشه ...
ببخشید نظرم رسیده یا نه؟
پاسخ:
سلام
اگه منظورتون نظر " خندیدن با همکاران" هست
باید عرض کنم که بله رسیده
واقعا !
نکته بسیار به جایی بود و قابل تامل ...!
پاسخ:
سلام

یه واقعیتی بود که به چشم دیدم
و برای  خودم سوال شد که چرا؟
:)))
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون

" باشد تا رستگار شویم"

بسی خندیدیم با همکاران


:)))

پاسخ:
سلام

" باشد تا رستگار شویم"
با سلام
وب شما رو در لیست بروز شده ها دیدم ..
خوشحال میشم با هم در ارتباط باشیم ..
آدرس وبلاگ ما
http://e-estekhdamm.blog.ir

فکر میکنم بتونیم بازدیدکننده های وبمون رو باهمدیگه بیشتر اشنا کنیم و این افتخاره برای من
اگر مایل بودین ادرس سایت مارو در پیوندهاتون لینک کنید با عنوان:  استخدام

http://estekhdam24.com

و بهم اطلاع بدید تا شمارو متقابلا در صفحاتمون لینک کنم :)
منتظر شما در وبلاگم هستم,حتما وبلاگم رو ببینید و نظرتون رو برام ارسال کنید
بدرود 
سلام علیکم

پ ن: چون جلوی خدا نمیشه نقش بازی کرد
پاسخ:
سلام

به نظرم گناه نوعی نقس بازی کردن هست برای خدا
چون فطرت آدم پاک هست

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">