خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته دویست و بیست و دوم : من هیچی ندارم

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

روزی شاگردش به ایشان می گوید:

" آقا شما و این عائله سنگین ... "

و جواب می شنود  :

" وقتی چیزی ندارم احساس نیاز بیشتری به خدا می کنم و التفاتم به خدا بیشتر است و خدا هم به من توجه بیشتری دارد. "
 
این فقر ، این نیستی ، این احتیاج و نیاز مداوم برای او توحید به ارمغان می آورد و از او شخصیت متواضعی می سازد که تا آخر سخنش همین است :

« من هیچی ندارم »

و به عبارت دیگر یعنی من هر چه دارم از اوست ...
به علامه هم با آن وضعیت فقر و خانه اجاره ای می گوید :

" تو با این همه تجمل به جایی نمی رسی "
 او معنای این کلام سیدالشهدا (علیه السلام) را خوب درک می کند که :

" إلهی أنا الفقیر فی غنای ، فکیف لا أکون فقیراً فی فقری ! "

ای خدای من !

در وقت غنا و ثروت فقیرم و به تو محتاجم

چه برسد به هنگام فقر و بینوایی .

نجوا  (۷)

خدایش بیامرزد ...
مانده ام ما به کجا میخواهیم برسیم ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام

"باشد تا رستگار شویم"

 

لبیک یا محمد "صلی و الله علیه و آله و سلم"

 

سلام

 

 دعوتید به  آخرین آفتاب.... 

 

http://baketab.blog.ir/post/46

 

۲۹ دی ۹۳ ، ۱۱:۰۲ خادم الحسین بنی فاطمه
سلام
واقعا واقعا واقعا مجموعه پرمحتوا و پویایی دارید
انشا الله در پناه 14 معصوم ماجور باشید
مارو از دعای خیر خودتون بی نصیب نزارید
انشا الله کربلا
یا علی
پاسخ:
سلام

ان شالله کربلا...
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۲ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
چه برسد به هنگام فقر و بینوایی!!!

درک کردنش مهمه!!!
پاسخ:
سلام

"درک" خیلی خیلی مهم است
۲۶ دی ۹۳ ، ۰۰:۲۴ فرزانه ...
سلام
مونده تا حقیقتا بفهمیم علما کجا بودن و ما کجا...
پاسخ:
سلام

آنها کجا  و ما کجا ...
۲۵ دی ۹۳ ، ۲۰:۲۵ برف دونه
ببخشید کدوم علامه؟
پاسخ:
سلام
با توجه به اینکه علامه طباطبایی شاگرد ایشون بودند
فکر کنم منظور همان علامه طباطبا یی خودمان باشند.
البته مطمئن نیستم
۲۴ دی ۹۳ ، ۱۵:۳۶ کمی بودن ...
من هیچم 

هیچ................
پاسخ:
سلام

همه ی همه ی ما

هیچیم...

هیچِ هیچ

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">