نکته صد و سی ام : معنویت پایة تکامل است
... با توجه به این معنا و مبنا، معنویت گرایی عالم باطن، موطن حیات معنوی است و از نظر قرآن، معنویت پایة تکامل است؛ معنویتی که در پرتو شریعت جامع و کامل اسلام شکل گرفته و هدایت حقیقی انسان را می سازد و عقل و ارادة انسان در ایمان و عشق او به خدا و جهان ماورا، نقش برجسته و بن یادین دارد .
از این رو، اصالت معنویت بر پایة اصالت شریعت (دین اسلام )، حقیقت جاودان دارد . معنویتی که استعدادهای عقلانی، اخلاقی، دینی، هنری، ذوقی، خلاقیت و ... را در انسان رشد داده و به فعلیت می رساند. (رودگر1387، ، ص 113)