خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته 418: چای ایرانی

جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۴۰ ب.ظ

سلام

پارسال که همراه خانواده رفته بودیم زیارت امام رضا علیه السلام، بعدش رفتیم شمال ( برای ما یزدی ها شما یک معجزه تلقی میشه!) آخرای سفر بود که اقدام به خرید چای ارگانیک و اصیل لاهیجان کردیم و دو بسته یک کیلویی خریدیم (یکی برای خانواده خودمون یکی هم برای خانواده خواهر بزرگی). چایی خوبی بودند البته فقط برای یکبار خوردن! هر وقت توی خونه دم می کردیم اون را به عنوان دمنوش حساب می کردند و بعد می گفتند حالا یه چایی تازه دم "خودمونی" بیارید بخوریم!!!!

 

به این فکر می کردم که چی شده چای اصیل ایرانی شده "دمنوش" و چای هندی و سیلانی شده چایِ "خودمونی" ؛ بعد یاد این صحبت کارشناس تغذیه افتادم که می گفت : " ذائقه ما ایرانی را عوض کردند، ذائقه ما از خورشت و سوپ و کوکو شده پیتزا و برنج هندی و ..." احتمالا چای هم شامل این قضیه شده است! البته لازم به ذکر هست که هر دوبسته را خودم خوردم و با افتخار می تونم اعلام کنم که ذائقه ام را تا حدودی "درست" کردم.

پ.ن : البته هیچ چیز نمی تونه جای "چایِ قلب پهلوی خاتون" را بگیرد.(لینک)

 

سوال : فرض کنید شما هیچ محدودیتی (مالی، قانونی، عرفی و حتی شرعی) ندارید، آنوقت مراسم عروسی خودتون را چجوری برگزار می کردید؟ (کجا باشه؟ چجوری باشه؟ شام چی باشه؟ چه ماشینی سوار باشید؟ آرایشتون چی باشه؟ توی هتل باشه یا باغ؟ چند نفر دعوت باشند؟ و....)

خواهش: نظرات خودتون را بیان کنید و از دوستانتون هم بخواهید بیان اینجا و در مورد "مراسم" آرزوی مراسم عروسیشون توضیح بدهند.


بخوانید : در چشم پیامبر (لینک)

نجوا  (۹)

سلام
ببخشید سوال آخر پست شما(که جوابش به تنهایی یه پست که نه، یه کتابه) چه ربطی به اصل پست ینی چای ایرانی داشت؟! :|
پاسخ:
سلام

یه مثال ساده، یه بحث عمیق

چایی ایرانی خوش طمع هست اما کم کم ذائقه ما را عوض کردند وگرنه چای ایرانی طمعش عوض نشده!


سلام برادر

در مورد سوالتون:
من نمیخوام فرض کنم... فرض هام رو قبل مراسم عروسی ام کردم... اونچه تونستم انجام بدم این بود:

این مطلب در مورد مراسم عروسی منه : http://heyranieman.blog.ir/post/32

موید باشید...



پاسخ:
سلام

جرات می خواهد و همراهی ..

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"
سلام 
کاش شما هم  نظر خودتون رو میگفتید(نوع عروسی و...)

پاسخ:
سلام

واقعیتش این هست که داشتم در مورد یک مدل عروسی اسلامی-ایرانی فکر می کردم
یک ایده آل، یک طرح کلی و ....

فکر کردم دیدم غرب برای عروسی هاش هم مدل ارائه داده چه برای کودکان چه برای بزرگسالان

مثلا کارتون سیندرلا یا یه عالمه سریال و فیلم سینمایی هالیودی که داره عروسی را مدل سازی می کنه

اگه دقت کرده باشید ایرانی ها که عروسیشون خیلی تجملاتی و خیلی به قول خودشون با کلاس باشه میشه شبیه عروسی غربی!!!! ( این به این معناست که ما مدل ایرانی عروسی تجملی نداریم چه برسه یه مدل اسلامی-ایرانی قوی و ساختار یافته)

الان هم از دوستان خواستم راجب این موضوع بدون محدودیت نظر بدهم تا ببینم چقدر مدل غربی در ذهن افراد رسوب کرده!

اما خوشبختانه دیدم ما مدل های اسلامی خوبی داریم.

طولانی شد....

"باشد تا رستگار شویم"
سلام

این تغییر ذائقه خیلی داره پیشرفت میکنه فراتر از چای و برنج...

نوش جان!!

من یه دفعه راجع بهش فکر کردم و خیلی ساده لوحانه به چند نفر از اعضای خانواده م گفتم!نتیجش شد خنده طولانی اونها!
الان دیگه این موضوع از درجه اهمیت ساقط شده!
اگه طرفم طرف من باشه!نتیجه به نفع خودش و خودم تغییر  میکنه!والا سعی میکنم تغییرش بدم!!!!به این میگن دموکراسی به سبک امریکایی!!! :دی
پاسخ:
سلام

ان شاالله طرف، طرف شما باشه و همراه و هم سرتون ...

و شما هم ان شاءالله طرف حق و حقیقت ...

"باشد تا رستگار شویم"
۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۵ المستغاث بک یا صاحب الزمان
در مورد وبلاگ در مسیر زن بودن حق با شماست
مشغله های زیادی داشتیم این مدت، ان شاءالله دوستان سرشون خلوت میشه و ادامه میدیم
پاسخ:
سلام

خوب شروع کردید

اما ...

ان شاءالله به بهترین نحو پیش برود!
۱۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۰ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
دخترعموم تعریف میکردن دوستشونو دیدن بعد پرسیدن خب عروسیتون چی شد ؟کِی شد؟
گفته بوده فلان تاریخ وقت آتلیه داریم!!
تعجب کرده بود گفته بود وا آتیلیه  یعنی چی؟
گفته بوده آرایشگاه میرم لباس میپوشیم بعد هم آتلیه و باغ و عکس و فیلم و آخر شب یه شام به خانواده (منطور پدر و مارد و خواهر برادر)  بعدهم هرکی رود خانه خود !!چیه پولتو جم کنی بدی ملت بخورن بعدشم هیچی ب هیچی!!


اینا میشن یه مدل 
یسریا هم هستن دو شبانه روز بزن و بکوب و تالارو فلان و بهمان!!
نه ب بی نمکی اونا ن ب شوری اینا!!


ب هرحال اولا لباس عروسی و دامادی چیزیه که فکر میکنم هرکسی علاوه برپدرمادرش خودش هم آرزو برتن کردنشو داره !!
بعد هم جشن و شادی تو بین فامیل هم صله رحم هم عالیه!اونچیزی ک عرف هست و توجامعه حداقل باب پسند من یکی نیست میشه متفاوت تر برگذار بشه  عرفمون بی رودبایستی گناهش بیشتره تا شادیش از بحث غذا و پوشش و بریزو بپاش باشه تا ...

یسری حاج آقا قرائتی میگفتن یه کارتی بدستم رسید که نوشته بود این کارت اعلام جشن عروسی دختروپسرمونه فقط ما پولشو خرج یه عده زوج نیازمند کردیم مراسم نداریم اما مطلع باشید فلانی عروسی کرد!!

میشه یه ترکیبی کار کرد !!من ب شخصه دوستدارم ترکیبی از اینا باشه یعنی جشنِ باشه منتهی یجوری که بشه کنارش یه رسم خوبی رو هم برپا کرد!یه کار خیلی از این عرف موجود خوشم نمیاد خیلی بخش هاش اضافیه!


بعد هم انقدر بدم میاد از این سوالات ایده آل یچزیه رئال یچز دیگه!
آخه هرچیزی تو زمان تغییر میکنه باتوجه به خیلی مسائل و شرایط وموارد  میدونم شما گفتید بدون درنظر هرچیزی ها ولی  خب همونشم نمیشه .!


ببخشید دیگه خیلی طولانی شد :|

این رو هم  ببینید :)

http://azpavaraqi.ir/post/198/%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1

پاسخ:
سلام

به نکات خوبی اشاره فرمودید

ان شاالله عامل باشیم.

"باشد تا رستگار شویم"
۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۴ المستغاث بک یا صاحب الزمان
سلام علیکم
خیلی نکته جالبی رو اشاره کردید
من به شخصه از مراسم متداول عروسی متنفرم
دلیلش فقط هزینه اش نیست
شاید یه دلیلش تصنعی بودنشه، یه دلیلش دامن زدن به سنت های غلط رایج هست، یه دلیلش تکراری بودنشه، این که همه عروسی ها باید شبیه هم باشن
عروس آرایش کرده!
ماشین گل زده شده!
مهمونایی که با لباس شیک میان و خدای نکرده بعضی ها قصد جلوه کردن دارن و بعضی ها هم خب نمیتونن پا به پای پولدارها جلو برن
کلا تصور من از مراسم عروسی خودم که بعیده اتفاق بیفته یه سفر به یه زیارت گاه هست و اگر توفیق باشه جمکران. حتی فامیل هم میشه بیان. با یه اتوبوس یا ماشین شخصی خودشون، بعد هم یه ولیمه همون جا. برای غذا هم حتما باید یه مدل غذا زیر متوسط باشه. تاکیدم زیر متوسط هست مثل یه مدل خورش حتی.
به نظرم باید استاندارد های مراسم عروسی رو آورد پایین 
پاسخ:
سلام

همانطور که خودتون هم فرمودید ما داریم با برگزاری این نوع عروسی های تصنعی و غلط، این روش را ترویج می دهیم
یعنی غلط اندر غلط

استانداردهای عروسی هم چه کسی جز خودمون و سنت های غلط بالا برده؟
کاش از لحاظ معنوی و انسانی استاندارد هامون بالا می رفت.

یه سوال : چرا " در مسیر زن بودن" تعطیله؟ (  قرار بود جریانی باشه برای خودش!)

ممنون از نظرتون

"باشد تا رستگار شویم"
مهریه ۱۴سکه 
عاقد: حضرت آقا
توی حرم امام رضا
ماه عسل کربلا 
برگشتنی ولیمه و دعوت دوستان
آرایشگاه عالی ولی صرفا برای همسر و هیچکس منو با لباس و آرایش نبینه و مستقیم بریم خونه مون
ماشین بدون گلکاری جهت عدم حساس کردن مردم برا سرک کشیدن تو ماشین
و رفتن سر خونه زندگی

ب ترتیب خوانده شود
پاسخ:
سلام

خیلی زیبا و رویایی ...

"باشد تا رستگار شویم"
سلام
دوست داشتم یه چادر سفید سرم کنم و یه سفر زیارتی ، و بعدشم یه ولیمه ساده تو خونه. راحت و بدون دغدغه برم سر زندگیم .  قلبا دوست دارم اینطوری باشه اما فکر کنم محاله، حداقل از طرف خونواده ی خودم  .
حتی اگه شرعی محدودیتی نداشته باشه هیچوقت دوست نداشتم عروسیم مثل عرف جامعه باشه . نمیدونم تو این عروسیا حس خوبی ندارم  همش حالم بده . به خود عروس و دوماد هم خوش نمیگذره اونقدر که استرس خوب برگزار شدن مراسمو دارن . 
پاسخ:
سلام

چقدر زیبا ....

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">