خسته ی تنها

حرف هایی که نباید گفته شوند ولی باید نوشته شوند
**************

قد افلح المومنون
"باشد تا رستگار شویم"

***
در حیرتم که چه نویسم
روی سخنم با کیست؟
با خفته است یا بیدار؟
اگر خفته است
خفته را خفته کی کند بیدار؟
و اگر بیدار است
بیدار در کار خود بیدار است!
وانگهی نویسنده چه نویسد
که خود نامه سیاه
و از دست خویشتن در فریاد است.

پیری و جوانی چو شب و روز برآمد
ماشب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم.

علامه حسن زاده آملی
*****

بعضی از لحظات زندگی ام را دوبار زیسته ام.

یکی آنگاه که آنها را زیسته ام

و دیگر، آنگاه که آنها را نوشته ام.

به یقین،

آنها را هنگام نوشتن عمیقتر زیسته ام.

[یادداشت ها/شارل بودلر]

رهنمودها
نکته های مهم
آخرین نظرات
  • ۱۹ آبان ۹۷، ۰۶:۵۳ - برف دونه
    دقیقا
تقویم کاری
جستجو در سایت مقام معظم رهبری

نکته 301 : ترکش های تقوای بعضی ها

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

سلام

بعضی از دوستان وقتی می خواهند تقوای الهی را رعایت کنند

 باید مواظب باشیم که ترکش تقواشون بهمون برخورد نکنه ...

یعنی خودشان می شوند عبدِ صالحِ خدا

بقیه ی افراد هم کافرِ فاسقِ ملحد...

یه عده ای دیگه از این افراد با تقوا،

افرادی هستند که می بینند جامعه پر از فساد شده است

و از در و دیوار فسق و فجور می بارد و ....

احتمالا من و شما هم عامل این فساد ...

خواهران گرامی

برادران عزیز

مواظب باشیم با "تقوا"ی خود ساخته به اسلام ضربه نزنیم!


پ.ن : این بحث بیشتر متوجه خودم و سایر بچه مذهبی هاست

که گاهی برداشت های اشتباه، نابجا و مغشوشی از بعضی از احکام داریم.

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۴/۰۳/۳۱

نجوا  (۲۵)

سلام

"باشد تا رستگار شویم"
ای کاش چند تا از این خشک مقدسها امروز داشتیم که از خدا می ترسیدند.
پاسخ:
سلام

ای کاش ...

[ای کاش می توانستیم واژه ی خشک و مقدس را در یک خط توضیح دهیم]

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"

پ.ن : خوشحالم که متن را خوانده و نظر گذاشتید اما چرا ناشناس؟
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۱ نجمه خانم
سلام 
نه الحمدلله هنو جونای ما اونقدر خنگ نشدن به خاطر ظریف خان بپوشن 
جوونای ما خنگ ماهواره اند و بس!!!!!!!!!!!!!!!!
:(((((((((((((((((((

کلانشهری هم نیستم 
اونور کوه ِ مشهدی هستم!
:)
پاسخ:
سلام

از اون ور کوه؛ خورشید طلوع می کند ...
این که گاهی برخی از افراد از پیامبر ص هم در امور دینی پیشی می گیرند واقعا افراد هست..
ولی گاهی هم برخی افراد پیدا میشن که رعایت کردن حداقل ها و استاندارهای دینداری رو افراط میدونن..
که هر دو دوسته مشکل دار هستن!


+با تصور این که شما الان بتید خطما مقدس ! سربازی باشید سر نمیزدم،ولی گویا اینجا هنوز هم پابر جاست..
پاسخ:
سلام

حرفتون درست و صحیح است 

نه یک قدم بیشتر
نه یک قدم کم تر

در مورد سربازی هم:

استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم ...
سلام

اعوذ بالله من نفسی
ان شاءالله عاقبت همه بخیر شه

پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"
سلام
از اینکه نظرات آخر از بحث اصلی و به این مهمی منحرف شد، متاسفم شدم.
و از اینکه این نوع یقه ها رو نماد اینجور آدم های به قول خودم بی شعور مذهبی دونستین، خیلی متاسف تر شدم...
و این که این نوع یقه ها رو مد شده دونستین، بازم متاسف ترتر (!) شدم!
:|

پاسخ:
سلام

1- بحث منحرف نشده است، دوستان روی نماد بحث کرده اند.

2- البته الآن نماد نیست دیگه، اما یه زمانی یه چنین برداشت هایی می شد (البته اون وقتش هم نماد نبود)

3- مد شده دیگه .... همه اینطور یقه ها می پوشند چه مذهبی ها چه غیر مذهبی هااااا
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۰:۰۲ نجمه خانم
سلام 
یعنی واقعا شما قبلا این یقه رو که دیپلماتی/آخوندی هست ندیده بودید که دیپلماتها استفاده می کنن قرنی!!!  و فقط وقت ظریف خان دیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وا!
مد نشده ها! 
به اندازه قبل مده...
پاسخ:
سلام

الان توی یزد مد هست

شما ساکن کلانشهر هستید.
۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۶ مهندس بهشت
یعنی واقعا چگونه الان شما جواب کامنتای مارو دادین مگه یکم اعزام نشدین؟
پاسخ:
سلام

:)))))


اگه ناراحتین دیگه جواب ندهم.
صد البته که همینطوره...

پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

"باشد تا رستگار شویم"
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۱ نجمه خانم
سلام 
فقط می خواستم بگم خود لباس عیب نیست ها!
عین دستور اسلام برای حد پوشش آقایونه...
یعنی توی حرم مشهد یقه ی باز پسره حاااالمو داشت به هم میزد
معذرت می خوام نمیشه توضیح داد که الان تو خیابونا تو کل تیپ بعضیها چه چیزا دیده که نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام

متاسفانه همین موضوع هم برای مردها و هم برای خانم ها اتفاق افتاده است ...

"باشد تا رستگار شویم"
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۵ مریم ثانی
سلام
مطلبتون خوب و درسته

اما تصویر خوب نیست ؛ حس خشونت به همراه داره و آدمها رو به لباس خاصی حساس میکنه. لباسی که همین الان هم خیلیا بهش حساس هستن.

پاسخ:
سلام

این لباس الان مد شده است


بویژه این که جناب دکتر ظریف و ... هم می پوشند

از یقه آخوندی نبدیل شده به یقه دیپلماتی !!!!  :))))

"باشد تا رستگار شویم"
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۳۶ آبجی خانوم
سلام بر شما

هیچ وقت از این پیراهن ها خوشم نمی اومد
وقتی هم که برای اولین بار این طرح رو دیدم وضع بدتر شد
چراش رو نمی دونستم
اما الان با این متن شما فکر کنم فهمیدم
البته فقط فکر کنم
پاسخ:
سلام

شاید به خاطر این هست که نماد اینطور آدم هاست

البته تفکر مهم هست، لباس مهم نیست
سلام
متاسفانه گاهی اوقات کارهایی که از خودمون در میاریم و به نام دین تمومش میکنیم و افراطها و تفریطها مشکلات زیادی رو بوجود میاره ...
پاسخ:
سلام

به نام اسلام،

به کام ِ هوای نفس....
۰۲ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۸ مهندس بهشت
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآاااخ این مدت خفه شدم از بس با این خشک مذهبا سروکله زدم
آدمو دیوانه میکنن
فکر میکنن ما خدا نداریم خدا دربست برای اوناست
پاسخ:
سلام

" باشد تا رستگار شویم"
سلام
دقیقاً حرف دل من رو زدید...
شیطان انسان رو از با همین تقوای خودساخته گمراه می‌کنه.
قدیمی‌ها راست میگن هرچی میاد از همین دو حرف «من» میاد.

موفق باشید
پاسخ:
سلام

البته باید مواظب باشیم خودمان هم جزو این " من " ها نباشیم
سلام
باشد تا رستگار شویم و ترکشامون قلب بقیه رو زخمی نکنه مخصوصا!
پاسخ:
سلام

وای به روزی که ترکش های بی تقواییمون قلب مومنی را زخمی کند
با حرف برف دونه موافقم
منی که خودم موسیقی تقریبا اصلا گوش نمیکنم بحث کلیپ یا انتخاب آهنگ برا مراسمای جشن کلاسی و دانشگاهی که میشه میگردم و آهنگایی که بچه ها دوست دارن رو انتخاب میکنم. اینطوری هم کار تو دست خودمه که اوضاع افتضاح نشه و هم به دل بچه ها راه میام.
گزینه 4 گزینه اصلی هست و 3هم کمک کننده.

تا خوب ها خوبتر نشوند، بدها خوب نمیشوند.
پاسخ:
سلام

ممنون از نطرات ارزشمندتون

"باشد تا رستگار شویم"
بالاخره "تنها مسیر" رو شروع کردم. عالیه...

دوستان از بیان معنوی میتونید دانلود کنید.
پاسخ:
سلام

خوشحال هستم که شروع کردید

البته ساعت 7 بعد ازظهر سخنرانی حاج آقا از شبکه تهران با موضوع "زندگی بهتر" پخش می شود.
۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۲ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
نفس آدم که دمبش دراز باشد اینطوری می شود...

خدایا پناه برتو...
پاسخ:
سلام

امان از نفس

مار هزار خط و خال است ...
انسان آگاه می داند که زندگی پیوسته در حال تغییر است؛ زندگی یعنی تغییر. تنها یک چیز همیشگی است و آن خود تغییر است.((اشو))
پاسخ:
سلام

ممنون از حضورتون

زندگی یعنیی تغییر دائم ...
احسنت... شماره 4 بهترین روشه... هم خوبا خیلی خوب شن، هم قوی شن جایگاه اون ها رو بگیرن و هم زیاد شن...

پاسخ:
البته سخت ترین هم شماره 4 هست

یه جورایی "امربه معروف و نهی از منکر" عملی هم هست ..
بحث با اینجور آدما که شعور مذهبی ندارن، فایده نداره...
من حتی یه کلمه باهاشون بحث نمی کنم... گاهی حالم ازشون بهم می خوره...
میدونین؟ اینجور آدما، دقیقا همینجور آدما، همونایی ان که آوینی و چمران رو دق دادن... آوینی رو همینا تکفیر می کردن... چمران تو این همه بدبختی تو لبنان موهاش سفید نشد، وقتی بعد از انقلاب برگشت ایران، موهاش سفید شد... می گفت اینا کمر منو شکستن... همینا... همین بی شعورهای مذهبی! 
این جور آدما قطعاً (شک ندارم... یقین دارم) اصلی ترین موانع ظهورن...
پاسخ:
چندتا راه حل داریم در مورد این افراد

1- بحث و گفتگو با هدف تصحیح در رفتار ( که شما می فرمایید قطعا تاثیر نداره)

2- ولشون کنیم به حال خودشون ( که موجب تخریب چهره ی اسلام می شوند)

3- یه جورایی کانالیزه شون کنیم ( یعنی مواظب حرکات و رفتارشون در جامعه باشیم)

4- اینقدر آدم های خوب ، خوب بشوند که حنای این گروه برای مردم رنگی نداشته باشد.

5- ؟؟؟
می دونید از چی می خوام سرمو بکوبم به دیوار؟!
از این که بعضی از کارها حرام نیس ولی بعضی ها برای تقوای بیشتر رعایت میکنن و اون کارو انجام ندن (خب این خیلی خوبه، تقوای بیشتر خیلی خوبه) ولی مشکل از اونجا شروع میشه که این آدما میشن مدیر یا مسئول یه کاری و می خوان این تقوای بیشتر رو به خورد مردم بدن! مردمی که خودشون به اون مرحله ممکنه نرسیده باشن... مثلاً یه دانشجوی مذهبی که هیچ وقت موسیقی گوش نمیده(به خاطر تقوای بیشتر حتی موسیقی حلال هم گوش نمیده) میشه مسئول برگزاری جشن عید مبعث مثلاً تو خوابگاه دخترونه... بعد یه تعداد مولودی با آهنگ مرثیه ور میداره میذاره تو سین برنامه! 
هر چی هم میگیم، گوش نمی کنه... میگیم بابا جان، مثلا سامی یوسف بذار! میگه نه، موسیقی نباشه، بهتره!!
ببخشید شما از مجا تشخیص دادی موسیقی نباشه بهتره؟! یه ذره فکرتو از نوک دماغت بگیری ببری جلوتر می فهمی که تو این جشن ها دخترایی میان که از بچه مذهبی ها و جشن های مذهبی بدشون میاد و همینجوری برا دور همی میان... خب میان می بینن برنامه ی عزاداری تون با جشن تون هیچ فرقی نداره!!! 
خب این آدم رو باید رسماً گفت: تقوات بخوره تو سرت!
:|

یا مثلاً بعضی ها می خوان تقوای بیشتر پیشه کنن ولی از یه سری مکروهات بی خبرن... مثلا یه دوست خیلی خیلی خیلی مذهبی دارم من که حوزوی هم هستن خیر سرشون!
یه مدت که تنها خونه داشتم، دو سال پیش، دیدم موقع افطار همیشه تنهام، دلم می گرفت، گاهی مهمون دعوت می کردم که هم از تنهایی در بیام هم ثواب افطار دادن رو ببرم و هم خب افطاری تنها خوردن مکروهه...
خلاصه ما یه شب ایشون رو دعوت کردیم... به محض اذان شدن، گفت بریم نماز بخونیم... منم اهل ادا و فیلم بازی کردن نیستم، خیلی گشنه م بود،گفتم شرمنده، من ترجیح میدم یه چیزی بخورم بعد نماز بخونم... گفت ولی من باید حتما اول نم ز بخونم. گفتم باشه پس 3 رکعت رو بخون زود بیا... هر چی واستادم دیدم نیومد... چایی تازه دم لاهیجان براش دم کرده بودم... یخ کرد... خودم افطاری رو تنهایی خوردم حسابی سیر شدم باز نیومد... نگو خانم نه تنها 7 رکعت خونده بلکه تعقیبات کامل رو هم در حال پیگیری بودن!!! هیچی! اون روز هم تنها افطار کردم عملا! و جالبه که وقتی برگشت، خودشم تنها افطار کرد چون من سیر شده بودم دیگه!!! :|

من بعدها فهمیدم حدیث داریم که نباید به بهانه نماز اول وقت، میهمان یا میزبان رو منتظر گذاشت سر سفره ولی وقتی این حدیث رو نمیدونستم هم عقلم بهم می گفت چقد کارش اشتباهه...
این تقواها به درد نمی خوره... اینا تقوا نیس، بی شعوریِ مذهبیه!! :|

ببخشید پرحرفی کردم
آخه یه کتاب حرف دارم برا این پست شما... :(
پاسخ:
سلام

هنوز به نحوه ی برخورد با این افراد فکر نکردم

خود من یکسری رفتار انجام می دهم که فکر می کنم کاملا درست و مطابق اسلام هست ( یه چندتا حدیث هم به عنوان توجیه کارهام حفظ کرده ام) ، چه کسی و چطوری بهم تذکر بدهد که بهم برنخوره و رفتارم را نیز عوض کنم.

اون دوستتون چطوری تونستند بی خیال چایی طبیعی لاهیجان شوند؟؟؟  واقعا با تقوا بودند!!!

ممنون از حضور و نظر ارزشمندتون

تا حالا دقت کردین دقیقا وقتی شما میرید دسشویی

تیمی که می خواین گل می زنه ؟

پاسخ:
سلام

جسارتا چه ربطی به این پست داشت؟

نجوا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">